بخش‌های تجاری نیازمند استراتژی کیف پول موبایلی /چرا کیف پول‌های موبایلی منحصر به فردند؟

برای انواع مختلف بخش‌های تجاری، یک کیف پول موبایلی می‌تواند درآمدزایی آنها را به خوبی چندبرابر کند و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد. یکی از مزایایی که اغلب توسط خرده فروشی‌ها و اپراتورهای سرویس‌های غذاها و فست فودها برای پرداخت‌های موبایلی ذکر می‌شود، توانایی کاهش هزینه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اگر یک محیط فروشگاهی  قابلیت پرداخت‌های موبایلی هم داشته باشد برای کلیه افراد حاضر در این اکوسیستم مزایای زیادی ایجاد می‌کند.

برای انواع مختلف بخش‌های تجاری، یک کیف پول موبایلی می‌تواند درآمدزایی آنها را به خوبی چندبرابر کند و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد. یکی از مزایایی که اغلب توسط خرده فروشی‌ها و اپراتورهای سرویس‌های غذاها و فست فودها برای پرداخت‌های موبایلی ذکر می‌شود، توانایی کاهش هزینه‌ها است. این امکان با کاهش میزان تقلب‌ها یا کارمزد پردازش پرداخت‌ها به دست می‌آید و این همان هزینه‌ای است که بخش‌های تجاری از آن به عنوان بزرگ‌ترین هزینه پس از هزینه استخدام کارمندان یاد می‌کنند. علاوه بر این، کیف پول‌های موبایلی ممکن است مشتری‌های زیادی را در صف راه بیندازد و موجب برقراری ارتباط موثرتری با پایگاه مشتریان باشد. کیف پول‌های موبایلی ممکن است توانایی کمک به بخش‌های تجاری در فروش کالاها و خدمات بیشتر را نیز داشته باشند. این هدف با کاهش زمان مورد نیاز برای جلب مشتریان جدید و ارائه کوپن‌ها و تخفیف‌ها قابل دستیابی است.

در حالی که هر دو هدف، هم کاهش هزینه و هم درآمدزایی بیشتر برای هر کسب و کاری سودمند هستند، دو مزیت بزرگ دیگر که مربوط به کیف پول موبایلی می‌شود نیز عبارتند از: توانایی یک محیط مجهز به پرداخت موبایلی در ارتقاء و بهبود تجربه خرید کاربران و همچنین فراتر رفتن و معروف‌تر شدن نام و برند آن بخش تجاری. با این رویکرد، پرداخت موبایلی آخرین امری است که اتفاق می‌افتد. ایجاد یک تجربه خرید و فروشِ مشتری محور، شرکت‌ها را به حوزه رقابتی با چشم‌اندازی در حال تغییر وارد می‌کند. در آخر، یک محیط فروشگاهی مجهز به پرداخت‌های موبایلی، همان برندهایی که مصرف‌کنندگان در فروشگاه‌های متفاوت می‌بینند را به گونه‌ای ارائه می‌کند که خودشان را در دید مصرف‌کنندگان متمایز کنند.

چرا کیف پول‌های موبایلی منحصر به فردند؟

در حقیقت، موبایل، راهکارهای تجارت را از نو نوشته است. علت این است که گوشی موبایل مخرب‌ترین نیرو در صف انجام خریدها شناخته نشده است. این دستگاه از نظر در دسترس بودن همواره آنلاین است و حتی در سفرهای دور و دراز مشتریان، آنها همواره در دسترس نگه می‌دارد. کمی جلوتر برویم، موبایل ابزاری است که به وسیله آن، شرکت‌ها با مصرف‌کنندگان خود همواره متصل هستند و در نتیجه مشتریان می‌توانند به راحتی و قبل از خرید کالاهای مورد نظرشان درباره آنها تحقیق کنند.

تجارت موبایلی بسیار قدرتمندتر از تجارت الکترونیکی گذشته است. علت عمده آن، همین موضوع است که موبایل تنها یک کانال ارتباطی نیست، بلکه پلی میان دنیای فیزیکی و دنیای آنلاین خواهد بود. علاوه بر این، موبایل می‌تواند مفهومی برای کل فرایند تصمیم‌گیری در خرید ایجاد کند. شرکت‌ها می‌توانند پیشنهادات خود را براساس اینکه مشتریان در چه مکانی در حال خرید با موبایل هستند متفاوت ارائه کنند. مثلا زمانی که کاربر در مسیر است مقایسه میان فروشگاه‌ها و زمانی که در فروشگاه است مقایسه میان کالاها را ارائه کند. علاوه بر این، موبایل‌ها برندهای مورد نظر مصرف‌کننده را در زمانی فراتر از بی‌درنگ به آنها ارائه می‌کند و ممکن است ارتباط مستقیمی بین اشخاصی که قبلا در آن مورد خاص تصمیم‌گیری کرده‌اند را با این شخص برقرار کند.

به عنوان نتیجه‌ای از این فواید بزرگ کیف پول موبایلی، می‌توان گفت، بسیاری از بخش‌های تجاری، که در این مورد، اشاره گسترده‌تری به انواع خرده فروشی‌ها و اپراتورهای سرویس‌های مواد غذایی داشته‌اند، نقش پیشروی در هدایت تغییرات موبایل در حوزه تجارت داشته‌اند. برای مثال، در ایالات متحده، یکی از متعهدترین پلتفرم‌های درون فروشگاهی پرداخت موبایلی توسط کنسرسیوم بیش از 50 بخش تجاری با نام Merchant Customer Exchange توسعه یافته است. این بخش‌های تجاری تمایل دارند کارمزدهای پردازش کارت را کاهش دهند و کنترل تجربه کاربر را به سمت فرایندهای مشتری محور هدایت کنند و این امور فقط از عهده پرداخت‌های موبایلی بر می‌آید. انتظار می‌رود محصول CurrentC در سال 2015 در سراسر ایالات متحده راه‌اندازی شود.

دسترسی به مصرف‌کنندگان در هر زمان و هر مکان

زمانی که یک اپراتور سرویس‌های غذاهای آماده یا خرده فروشی‌ها به دنیای موبایلی مشتریان وارد می‌شوند، فرصت‌های قابل توجهی به وجود می‌آید. انواع مختلفی از همه کسب و کارها تمایل بیشتری به دسترسی به مشتری در هر زمان و هر مکان پیدا کرده‌اند. تجربه غنی تعامل کاربر با دنیای موبایلی فعلی، میلیون‌ها ارتباط از این نوع را برای نخستین بار ایجاد می‌کند و منجر به ساخته شدن محیط‌های اختصاصی تعامل موبایلی مصرف‌کنندگان و تامین‌کنندگان می‌شود. بنابراین داشتن یک استراتژی موبایلی برای کسب و کارهای متنوع بسیار حیاتی است.

مزایای مهمی برای کسب و کارهایی که با مصرف‌کننده در ارتباط هستند وجود دارد. بنابراین سرمایه‌گذاری بر این موضوع بسیار مناسب است. انواع متفاوتی از بخش‌های تجاری باید استراتژی موبایلی داشته باشند تا بتوانند حداقل تقاضاهای پایگاه مشتریان خود را پاسخ دهند. داشتن یک استراتژی موبایلی موثر، هم حجم خرید‌های موبایلی و هم خریدهای درون فروشگاهی را چندین برابر می‌کند. این دو جنبه مختلف از استراتژی موبایلی باید با یکدیگر بطور همزمان توسعه یابند و هیچ یک به تنهایی نمی‌توانند پاسخگوی انواع نیازهای مصرف‌کنندگان باشند. این هدف می‌تواند هم با ساختن یک اپلیکیشن درون سازمانی محقق شود و هم به کارگیری یک اپلیکیشن شخص ثالث در این حوزه امکان پذیر است و می‌تواند نیازهای مختص همان کسب و کار را مرتفع کند.

منبع: http: //www.mobilepaymentstoday.com//

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =