۲۱ درصد از سایت‌ها آسیب‌پذیر هستند

بر اساس مطالعه وضعیت وب در مارس 2015

بر اساس مطالعه وضعیت وب در مارس 2015 که توسط شرکت Menlo Security که 750 هزار دامنه یکتا را مورد بررسی قرار داده است 21 درصد از سایت‌ها دارای آسیب‌پذیری‌های شناخته شده هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بر اساس مطالعه وضعیت وب در مارس 2015 که توسط شرکت Menlo Security که 750 هزار دامنه یکتا را مورد بررسی قرار داده است منتشر شد، 21 درصد از سایت‌ها دارای آسیب‌پذیری‌های شناخته شده هستند.

به گفته کوسیک گوروسوامی، مدیر ارشد فناروی Menlo Security، صفحه نخست هریک از 750 هزار دامنه در Alexa 1 Million یکبار مشاهده شده است. به گفته وی، این یک اسکن فعال برای سایتی خاص و مرور تمامی صفحات آن نبوده است، بلکه یک اسکن تک صفحه‌ای از طریق مرورگر بوده است که تمامی متعلقات سایت از CDN ها، iframe ها، شبکه‌های تبلیغاتی و غیره را در نظر گرفته است.

گوروسوامی می‌گوید که نگاهی به داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که 10 درصد از سایت‌های بررسی شده، یک نسخه آسیب‌پذیر PHP را اجرا می‌کنند. منظور از نسخه آسیب‌پذیر هر نسخه‌ای از PHP است که حداقل یک آسیب‌پذیری برجسته در پایگاه داده CVE داشته باشد. نرم‌افزار وب سرور آسیب‌پذیر نیز مورد قابل مشاهده‌ای بود که 4 درصد از یک نسخه آسیب‌پذیر Apache HTTP و 4 درصد نیز از یک نسخه آسیب‌پذیر IIS مایکروسافت استفاده می‌کنند./مرکز ماهر

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  +    =  18