تمبر طلا و نقره روانه بازار می‌ شود

ما را همراهی کنید تا از خبرهای جدید این رسانه فرهنگی که در گفت و‌گو با “حی شاد” مدیرکل سرویس‌های نوین مطرح شده، آگاه شوید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک هستند علاقمندانی که هر روز مشتاقانه منتظر شنیدن اخباری از فروش و یا عرضه همین قطعه کوچک فرهنگی‌اند. بسیاری حتی، در کار خرید و فروش تمبر فعالیت می‌کنند و یا به کار جمع آوری و نگهداری تمبر مشغولند. اما امروز ما می‌خواهیم به علاقمندان تمبر خبر جدیدی بدهیم. خبری که مسلماً می‌تواند برای افراد عادی نیز جذاب و پرکشش باشد.
ما را همراهی کنید تا از خبرهای جدید این رسانه فرهنگی که در گفت و‌گو با “حی شاد” مدیرکل سرویس‌های نوین مطرح شده، آگاه شوید.

 از اداره‌کل سرویس‌های نوین پستی چه خبر جدیدی دارید؟
در حال حاضر مشغول تکمیل پروژه ناتمامی هستیم که از سال 1392 آغاز شده بود. این پروژه در خصوص تولید تمبر با آلیاژهای فلزی است. با پیگیری‌های به عمل آمده و جلسات متعددی که با شرکت خصوصی برگزار شد، موفق شدیم ادامه کار را در اداره کل سرویس‌های نوین پیگیری و تکمیل کنیم. تولید این گونه از تمبرها در راستای مباحث کلکسیونری آغاز شده است.

  آیا این تمبر‌ها توسط شرکت پست تولید خواهد شد؟
قرار بر این است که شرکت پست با انعقاد قرارداد با گروه صنایع دستی پرنیا که طرح اولیه را به نام خود به ثبت رسانده و پیشنهاد دهنده این طرح  نیز می‌باشد، اقدام به تولید این تمبر‌ها خواهد کرد. این قرارداد نتیجه زحمات و جلسات مشترک ادارات‌کل مهندسی عملیات پستی، اداره‌کل امور مالی و ذیحسابی ، دفتر حقوقی و سرویس‌های نوین پستی بوده است و جا دارد که از همکارانم در این بخش‌ها، قدردانی نمایم.

چه نوع تمبری با آلیاژ فلزی تولید خواهد شد؟
در این پروژه، تمبرهای یادبودی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده با آلیاژ فلزی مخصوص تولید خواهد شد. تمبر مورد نظر با سفارش شرکت پست یا درخواست گروه پرنیا انتخاب و پس از بررسی و تائید آن در کمیته مربوطه که متشکل از نمایندگان اداره‌کل سرویس‌های نوین و مهندسی عملیات پستی می‌باشد، طرح و cd تمبر  مورد نظر به گروه پرنیا جهت تولید تمبر از آن ارسال خواهد شد.

 در این پروژه طرحی برای تولید تمبر با فلزات قیمتی مثل طلا و نقره  دارید؟
بله، تولید تمبر  با استفاده از فلزات قیمتی طلا و نقره در مرحله اول خواهد بود که طرح و قالب‌های آن با نظارت مستقیم پست ساخته و در صورت استقبال علاقمندان و موفقیت طرح، تولید تمبر با استفاده از فلزات دیگری مانند برنز، مس و یا آلیاژهای ویژه در مراحل بعدی صورت خواهد پذیرفت.

 در صورتی که تمبر با آلیاژ طلا و نقره چاپ شود وزن و قیمت آنها چقدر خواهد بود؟
از هم اکنون این طرح بنام چاپ تمبر  طلا و نقره در بین مجموعه‌داران و علاقمندان شناخته شده و جا باز کرده است. یک نظرسنجی و یا پیش ثبت نامی که قبلاً انجام شده بود نیز با استقبال خوبی از سوی کلکسیونرها و  فعالین تمبر روبرو  شد و همواره پیگیر تولید و عرضه آن بوده‌اند.
لازم است همین جا به اطلاع این گروه از مجموعه داران و علاقمندان برسانم که این وعده ما بالاخره محقق شده و انشاا… بزودی شاهد تولید اولین تمبرینه طلا و نقره کشورمان خواهیم بود. اما مشخصات وزن، عیار، قیمت و نوع آلیاژ آن به شرح ذیل می‌باشد:
 

ردیف

نوع آلیاژ

وزن

عیار

قیمت (ریال)

1

طلا(شمش)

1 گرم

995

2100000

2

نقره

10 گرم

995

1200000

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  27