کسب اطلاعات در خریدهای اینترنتی بدون دخالت فروشندگان

با توسعه فروشگاه‌های آنلاین و رونق خرید و فروش اینترنتی در ایران، نیاز به منابعی که بدون دخالت در امر خرید و فروش بتوانند نیاز اطلاعاتی مشتریان را درباره مشخصات، گارانتی و قیمت کالا برآورده کنند احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس توسعه فروشگاه‌های آنلاین در ایران، چندی است باب جدیدی را در تجارت کشور باز کرده و شیوه های سنتی خرید و فروش را دستخوش تغییرات قرار داده است.

بنابراین گزارش، عواملی از جمله دوری از مشکلات ترافیک و شلوغی و آگاهی آسان از مشخصات محصول، تمایل خریداران را به خریدهای اینترنتی افزایش داده است؛ از سوی دیگر استقبال مشتری‌ها از فروشگاه‌های آنلاین و هزینه‌های کمتر نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی، دارندگان فعلی فروشگاه‌ها را نیز به راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی در کنار فروشگاه فیزیکی علاقمند کرده است.

امکان جست‌وجو، اطلاع کامل از مشخصات کالا و مقایسه از جمله مزیت‌های اصلی تجارت آنلاین است و هم‌اکنون نیز فروشگاه‌هایی که دراین باره قوی‌تر ظاهر شده‌اند، رتبه و نام برتر فروش آنلاین ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

در این میان، جای منابعی که مستقل از امر خرید و فروش بتوانند نیاز اطلاعاتی مشتریان را برآورده کنند خالی است؛ این در حالی است که به دلیل احساس نیاز به این منابع، وجود نمونه‌های خارجی بانک اطلاعاتی آنلاین کالا و قیمت به عنوان حلقه‌ای از زنجیره تجارت الکترونیک مرسوم است.

پیرو این نیاز وب سایت آنلاین بانک کالا و قیمت کالاگرد به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی درباره مشخصات، قیمت و گارانتی انواع کالا و فروشندگان فعالیت می‌کند؛ این مرجع ارتباط واردکننده و مشتری نهایی را بدون واسطه (فروشگاه‌ها) برقرار می‌کند و با حذف سود 20 تا 30 درصدی واسطه، قیمت کالا را با سود 10 درصدی واردکننده به مشتری اعلام می‌کند.

این مرجع، مدل فناورانه شده بازارهای بزرگ سنتی است که در هر سرا و راسته بازار طیفی از عرضه کنندگان یک نوع کالا حضور دارند.

در این مسیر این مرجع دخالتی در فرآیند خرید و فروش ندارد و فروشنده کالا نخواهد بود.

مدل تجاری و کسب درآمد این مرجع اطلاع‌رسانی برای توجیه اقتصادی بودن ادامه فعالیت، اجاره غرفه مجازی به واردکنندگان و صاحبان کالا تعریف شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1