یونسی: شهروند درجه دو در کشور نداریم

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: بر اساس تفکر دولت تدبیر و امید تمام مردم ایران از حقوق برابر برخوردارند و ما شهروند درجه دو نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دستیار ویژه رییس جمهوری با ظالمانه خواندن تحریم کشورهای استکباری بر ضد ایران، افزود: با وجود این تحریم های ظالمانه دولت کارهای خوبی را در حوزه های مختلف بخصوص اقتصادی انجام داده است. دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: بر اساس تفکر دولت تدبیر و امید تمام مردم ایران از حقوق برابر برخوردارند و ما شهروند درجه دو نداریم.

حجت الاسلام علی یونسی عصر یکشنبه، همزمان با نوزدهمین سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در شورای اداری شهرستان راز و جرگلان اظهار کرد: طبق قانون اساسی و آموزه های دینی اسلام قومیت، مذهب، رنگ، زبان و دوری از مرکز ملاکی بر برتری یا حق بیشتر نیست و همه با هم برابرند.

وی اضافه کرد: پیروزی دکتر روحانی برخلاف پیش بین هایی که سیاستمداران و تحلیل گران داخلی و خارجی از اوضاع کشور داشتند، اتفاق افتاد.

یونسی گفت:رای مردم به دکتر روحانی رای به آرا و اندیشه ها و اهداف ایشان بود و امروز دولت نیز در مقابل مردم خود را مسوول می داند.

وی اضافه کرد: شکل گیری حماسه 24 خردادماه سال 92 در کشور که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم خورده، تحلیل تمام کارشناسان داخلی و خارجی را بر هم زد و مردم در یک فضای آزاد و رقابتی تفکر اعتدال را برگزیدند.

دستیار ویژه رییس جمهوری امنیت را مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: این امنیت به واسطه فرهنگ غنی و بالای مردم کشور برقرار شده و دستگاه های امنیتی ما نیز با همکاری مردم این امنیت را نهادینه کردند.

وی وجود اتحاد و وحدت نیروهای داخل نظام را بزرگترین دستاوردها در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بر حفظ و انسجام نیروهای وفادار به نظام اسلامی تاکید کرد.

یونسی با اشاره به شکل گیری گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی، تشکیل این گروه ها را ناشی از قرائت های افراطی از دین اسلام دانست و افزود: امروز کسانی که اعتقادی به وحدت و برابری ندارند، درصدد ارایه چهره ای خشن از اسلامند و این همان اسلام آمریکایی است.

دستیار ویژه رییس جمهوری با ظالمانه خواندن تحریم کشورهای استکباری بر ضد ایران، افزود: با وجود این تحریم های ظالمانه دولت کارهای خوبی را در حوزه های مختلف بخصوص اقتصادی انجام داده است.

یونسی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید توانست با بهره گیری از نیروهای مجرب در بدنه مدیریتی کشور، مشکلات کشور را هر چند به کندی کاهش دهد و اگر این تحریم ها نبود دولت موفق به کارهای بزرگتری می شد.

وی افزود: اگر مذاکرات ما با کشورهای 1+5 نیز به نتیجه نرسد، باز هم دولت قادر خواهد بود تا مشکلاتی چون فقر و بیکاری را کاهش دهد و این کار در شرایط تحریم نیازمند زمان طولانی تری است.

یونسی که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری در شهرستان مرزی راز و جرگلان حضور یافته بود با شنیدن برخی مسائل و مشکلات مطروحه از سوی مردم، برای انتقال این مسکلات به ریاست جمهوری قول داد.

رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز (یکشنبه) در نوزهمین سفر استانی خود مهمان مردم گنجنیه فرهنگ ها و معرفتها، استان خراسان شمالی بودند.

حدود 10 درصد از جمعیت 900 هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند که عمدتا در نواحی مرزی شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.

شهرستان راز و جرگلان به مرکزیت شهر راز، حدود 70 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =