پولتان را کجا گذاشته بودید، بیشتر سود می‌کردید؟

هر فردی كه درآمدی از راه دریافت مزد یا كارخانه، بازرگانی و اجاره خانه دارد، برای روز مبادا پس‌انداز می‌كند. اما بیشتر مردم می‌دانند كه نگه داشتن پول نقد با توجه به نرخ تورم هر جامعه در پایان یك یدوره مالی از ارزش پول آنها كاسته می‌شود. به همین دلیل است كه پس‌اندازكنندگان با توجه به بازارهایی كه وجود دارد، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌كنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک هر فردی كه درآمدی از راه دریافت مزد یا كارخانه، بازرگانی و اجاره خانه دارد، برای روز مبادا پس‌انداز می‌كند. اما بیشتر مردم می‌دانند كه نگه داشتن پول نقد با توجه به نرخ تورم هر جامعه در پایان یك یدوره مالی از ارزش پول آنها كاسته می‌شود. به همین دلیل است كه پس‌اندازكنندگان با توجه به بازارهایی كه وجود دارد، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌كنند.

افراد با توجه به میزان ریسك‌پذیری خود پس‌اندازشان را در محل‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌كنند. در ایران اما انتخاب افراد محدود است و به طور سنتی باید شامل بازار پول كه بانك‌ها نماینده اصلی آن هستند، بازار سهام كه شركت‌های پذیرفته شده در بورس نماد این بازارند، بازار مسكن، بازار طلا و بازار ارز و تا اندازه‌ای بازار اتومبیل سرمایه‌گذاری كنند. برای مردم علاقمند به سرمایه‌گذاری مهم است كه بدانند در فصل بهار ۱۳۹۴ كدام بازار از بازارهای یادشده سود بیشتری پرداخت كرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد آنهایی كه پولشان را در بازار سكه سرمایه‌گذاری كرده‌اند در پایان خردادماه ۱۳۹۴ نسبت به فروردین امسال رقمی معادل ۲.۶ درصد ضرر كرده‌اند. آنهایی كه در بازار ارز سرمایه‌گذاری كرده‌اند نیز به میزان ۱.۱ درصد زیان كردند.

بورس‌بازان ایرانی در سه ماه اول امسال در مجموع ۲ درصد سود برده‌اند و كسانی كه بازار پول را برای سرمایه‌گذاری انتخاب كرده‌اند ۵ درصد سود به دست آورده‌اند.با توجه به مجموع شرایط می‌توان حدس زد در تابستان امسال بازار ارز و سكه با وجود ثبات در سایر متغیرها سود چندان بالایی ندارند و بازار سهام پرریسك است.

ساعت 24

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −  80  =