مسترکارت به جنگ با ارزهای مجازی می رود

کوارتز خبر داد;

شرکت مسترکارت در حال مذاکره با دولت انگلستان به منظور افزودن موارد نظارتی جدید بر ارزهای دیجیتالی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرگزاری کوارتز؛ شرکت مسترکارت در حال مذاکره با دولت انگلستان به منظور افزودن موارد نظارتی جدید بر ارزهای دیجیتالی می باشد. به نظر می رسد ارز دیجیتال تهدیدی برای مدل کسب و کار مسترکارت محسوب می شود و مسترکارت نیز به همین سبب حرکت حساب شده ای را در پیش گرفته است.
ارز دیجیتال گزینه جایگزینی برای مدل های پرداخت با کارت های اعتباری سنتی است؛ برای مثال بیت کوین، روشی بسیار امن تر و اختصاصی تر، در رقابت با کارت اعتباری ارائه کرده است.
چندی پیش وزارت دارایی انگلستان، برای کلیه فعالان بخش مالی، فراخوان اطلاعاتی در حوزه ارز دیجیتال منتشر کرد. مسترکارت نیز در پاسخ به این فراخوان، نامه ای به دولت انگلستان ارسال نمود و در آن نقایص سیستم های ارز دیجیتال را یادآور شد.
در این نامه آمده است: «این سرویس ها در مقایسه با شبکه کارت پرداختی مسترکارت نقایصی عمده ایی دارند، استدلال ما این است که ادعاهای صورت گرفته در حوزه سرعت و امنیت صحیح نیست، چرا که حداقل 10 دقیقه طول می کشد که یک بسته از اطلاعات تایید شود و بعلاوه سیستم های مدیریت ارزهای دیجیتال به شدت مستعد آسیب پذیری از طریق حملات سایبری هستند.» مسترکارت در این نامه بیان کرده است که میزان مخاطرات احتمالی موجود در سیستم های ارز دیجیتال از مزایای آن ها بیشتر است./شاپرک

منبع : http://www.mobilepaymentstoday.com/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  8