به «بیماران سندرم داون» جهت کار نیازمندیم!

آقای «ساروهان سینگن» کسی است که این کافه را در منطقه «سیسیلی» استانبول تاسیس کرده است. او می گوید این ایده را از تجربه زندگی با دخترش «سزیل» که مبتلا به سندروم داون است گرفته و سزیل نیز در حال حاضر در این کافی شاپ مشغول کار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یک کافی شاپ در شهر استانبول ترکیه فقط افرادی را که دارای سندروم داون هستند برای کار می پذیرد. این کارگران باید بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن داشته باشند و هدف از این کار، دادن حس استقلال و اعتماد به نفس به این افراد است.Down-Cafe-Istanbul2.jpg

آقای سینگن این کافی شاپ را در سال ۲۰۱۱ راه اندازه کرد. در ابتدا کسب و کار کافی شاپ به آرامی  جلو می رفت و بسیاری از اطرافیان به موفقیت این کافی شاپ تردید داشتند. اما رفته رفته این بچه ها محیط کارشان را بهتر درک کردند و حالا با خدماتی که ارائه می دهند همه را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

حالا پدر سزین معتقد است این کافه باعث شده  بسیاری از مردم از تعصبات خود در برابر افراد معلول کوتاه بیایند و کارگران این کافی شاپ بتوانند خودشان را به دیگران ثابت کنند و توانایی ها و مهارتهایشان را به دیگران نشان دهند.

این کافی شاپ هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است و می تواند به طور همزمان به ۴۰ مشتری رسیدگی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  87  =  94