استقبال هند از توافق هسته ای ایران /

سخنگوی وزارت امور خارجه هند از تفاهمنامه ایران و دولت های عضو گروه پنج بعلاوه یک که سبب لغو تحریم های ایران می شود، استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  ازایرنا ویکاس سواراپ سه شنبه شب در گفت وگویی افزود: توافق هسته ای ایران یک رویداد خوشایند است و هند همیشه اعلام کرده بود که مسأله هسته ای ایران باید به صورت صلح آمیز و از طریق مذاکره حل شود.

وی تصریح کرد: ما منتظر انتشار متن تفاهم هسته ای میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک هستیم و از پایان موفقیت آمیز مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران استقبال می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند ادامه داد: هند همیشه اعلام کرده است که مسأله هسته ای ایران باید به صورت صلح آمیز و از طریق مذاکره حل شود و باید حق ایران در استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای محترم شمرده شود.

وی با بیان اینکه سازمان بین المللی انرژی اتمی نقش مهمی در رسیدن توافق با ایران ایفا کرده است، افزود: حل مسأله هسته ای ایران از طریق مذاکره یک دستاورد خوشایند است.

سخنگوی وزارت خارجه هند با اشاره به دیدار نارندرا مودی نخست وزیر هند و دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران در روسیه، اظهار کرد: در این دیدار در خصوص مسایل و همکاری های انرژی بحث و تبادل نظر شد.

ایران و دولت های عضو گروه پنج بعلاوه یک پس از 22 ماه مذاکره فشرده سرانجام در روز 23 تیر 1394 برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی همزمان با لغو تحریم های ظالمان علیه ملت ایران بر سر اجرای یک برنامه اقدام جامع توافق کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  32