لفاظی موازی اوباما و کری در خط پایان مذاکرات وین

کری در واقع سعی کرد در اقدامی هماهنگ با باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، نظام و ملت ایران را در مقابل یکدیگر قرار داده و حل و فصل پرونده هسته ای ایران را متغیری وابسته به تهران و اعتمادسازی کشورمان مورد ارزیابی قرار دهد!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در کنفراس خبری پایانی خود در مقابل ده ها خبرنگار حاضر در محل مذاکرات، سعی کرد پیام خاصی را به ملت ایران مخابره کند!

جان کری در این باره اظهار داشت: «من می دانم که شما (ملت ایران) بابت تحریم هایی که بابت برنامه هسته ای اعمال شده است، زندگی سختی را سپری کرده و می کنید. در هر صورت حل و فصل پرونده هسته ای ایران بستگی به همکاری کشور شما با جامعه جهانی دارد. در این خصوص ایران باید گام های اعتماد سازی در قبال نیروگاه اراک و … بردارد.»

کری در واقع سعی کرد در اقدامی هماهنگ با باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، نظام و ملت ایران را در مقابل یکدیگر قرار داده و حل و فصل پرونده هسته ای ایران را متغیری وابسته به تهران و  اعتمادسازی کشورمان مورد ارزیابی قرار دهد!

این تلاش نخ نما در حالی صورت می گیرد که مسئولیت وضع تحریم های ظالمانه در قبال فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران به طور کامل بر عهده واشنگتن و متحدان آن قرار دارد.

بدیهی است که حل و فصل نهایی معادله هسته ای غیر ضروری شکل گرفته نیز به طور کامل بر عهده ایالات متحده آمریکا و دیگر اعضای ۱+۵ خواهد بود.

بر این اساس؛ روشن است که وارونه نمایی اخیر کری تاثیری در واقعیات جاری در خصوص پرونده هسته ای ایران از جمله «دروغین بودن ادعاهای آمریکا»  و «لزوم اتخاذ تصمیم واقعی از سوی غرب»  نخواهد داشت. 

منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  5  =