فضاپیمایی برای بلعیدن زباله‌های فضایی+عکس

موسسه تحقیقاتی EPFL در سوییس اعلام کرده به دنبال ساخت فضاپیمایی است که زباله‌های فضایی مدارگرد را به دام انداخته، سپس آن‌ها را به زمین حمل می‌کند تا به همراه فضاپیما در جو زمین آتش بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک موسسه تحقیقاتی EPFL در سوییس اعلام کرده به دنبال ساخت فضاپیمایی است کهزباله‌های فضایی مدارگرد را به دام انداخته، سپس آن‌ها را به زمین حمل می‌کند تا بههمراه فضاپیما در جو زمین آتش بگیرند.

فضاپیمایی برای بلعیدن زباله‌های فضایی+تصاویر

سامانه فضایی مزبور که CleanSpaceOne نام گرفته،از نوعی ابزار چنگال‌مانند برای شکار زباله‌ها استفاده می‌کند. با این حال، این سیستمهمچنین از نوعی توری شبکه‌ای تاشو برای به‌دام‌انداختن قطعات زباله‌های فضایی استفادهمی‌کند.

این فضاپیما احتمالا در سال2018 تکمیل می‌شود و نخستین هدف آن ماهواره منسوخ‌شده SwissCube خواهد بود.

فضاپیمایی برای بلعیدن زباله‌های فضایی+تصاویر

چون این زباله دارای ابعاد10*10 سانتی‌متری است و احتمالا چرخان است، فضاپیما آن را در توری شبکه‌ای خود به داممی‌اندازد و آن را با چنگک نمی‌گیرد.

با این حال، عملکرد چرخش ماهوارهSwissCube مشکلاتی را ایجاد می‌کند زیرا سطح آن به طور متناوبیا در نور خورشید قرار می‌گیرد یا در سایه.

بنابراین سیستم دیداری رایانه‌ایCleanSpace از الگوریتم‌هایی استفاده خواهد کرد که متغیرهایی مانندزاویه خورشید، ابعاد هدف، سرعت حرکت زباله مورد هدف و سرعت چرخش را در نظر می‌گیرد.

فضاپیمایی برای بلعیدن زباله‌های فضایی+تصاویر

دوربین‌های با دینامیک بالایفضاپیما به آن‌ها امکان‌ همزمان قرارگرفتن در معرض سطوح شفاف و تاریک را می‌دهد.

زمانی که SwissCube در مکان موردنظر است، CleanSpace توری‌اش را حول ماهواره خواهد گسترانید و سپس آن راجمع می‌کند.

دانشجویان دانشگاه علوم کاربردیدر غرب سوییس این تور را طراحی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −    =  90