امدادرسانی به بیش از ۱۳ هزار طوفان‌زده در سیستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان‌های شدید سیستان، تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر از روز شنبه به منطقه اعزام و 13 هزار و 450 نفر امدادرسانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان‌های شدید سیستان، تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر از روز شنبه به منطقه اعزام و 13 هزار و 450 نفر امدادرسانی شدند.

رسول راشکی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اثر این طوفان‌ها 10 هزار و 750 نفر در بخش مرکزی سیستان و 2 هزار و 700 نفر در بخش زهک آسیب دیدند که با اقدام به‌موقع تیم‌های مستقر در این منطقه تحت پوشش امدادی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: 3 تیم امداد و نجات تخصصی مبارزه با طوفان در زابل و 3 تیم اسکان اضطراری و تغذیه با تجهیزات کامل در زهک از ساعات اولیه بروز طوفان تاکنون در منطقه مستقر و آماده امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر توزیع ماسک و سبدغذایی، تیم‌های امداد و نجات همچنین راه‌هایی را که به دلیل حرکت شن‌های روان مسدود شده بودند، باز کردند.وی گفت: در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان‌های شدید شمال استان و تعطیلی ادارات، تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر به ۳۰ روستای شهرستان هیرمند و ۶۰ روستا از شهرستان نیمروز، اعزام شدند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄    =  21