طلب شهرداری از دولت روی میز وزارت اقتصاد

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد آخرین فعالیت کارگروه احصاء میزان بدهی دولت به شهرداری توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سخنگوی شورای شهر تهران در مورد آخرین فعالیت کارگروه احصاء میزان بدهی دولت به شهرداری توضیحاتی را ارائه کرد.

رضا تقی‌پور در گفت وگو با ایسنا در مورد آخرین جزئیات رایزنی برای تعیین میزان بدهی دولت به شهرداری، گفت: جلسه مشترک بین نمایندگان مدیریت شهری و معاون اول رئیس جمهور برگزار و مقرر شد، کارگروه مشترک با حضور نماینده وزارت اقتصاد و دارایی به نمایندگی از دولت و نمایندگان شهرداری و شورا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اعضاء این کارگروه جلسه‌ای داشته و مقرر شد تا شهرداری تهران اسناد و ادعاهای طلب خود را ارائه دهد و نمایندگان دولت نیز حسابرسی‌های لازم را انجام دهند، گفت: دولت نیز ادعاهایی در مورد طلب از شهرداری مطرح کرد که البته منظور طلب دولت از شهرداری، دریافت و عدم وصول وام بانک‌هاست.

تقی پور با بیان اینکه حساب بانک‌ها در مورد طلب از شهرداری از دولت جدا است گفت: بانک‌ها شامل مقررات خود هستند که نمی‌توان طلب آنها را با دولت یکسان دانست.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه اسناد طلب شهرداری از دولت در این کارگروه در حال بررسی است گفت: پس از احصاء میزان دقیق بدهی در جلسه ای مشترک، راه‌های وصول آن انتخاب می‌شود.

تقی پور با بیان اینکه در برخی موارد دولت براساس قانون موظف است تا ردیف بودجه‌ای برای شهرداری‌ها در نظر بگیرد، گفت: درصد دولت از پروژه‌های عمرانی، نوسازی و تامین اتوبوس و .. احصاء شده است اما در بودجه پرداخت این موارد دیده نشده است. به عنوان مثال دولت در سالهای 92 و 93 ردیف بودجه‌ای برای ساخت مترو در نظر نگرفت و در سال جاری نیز مقدار ناچیزی را برای پرداخت تعهدات خود در ساخت مترو در نظر گرفته است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری شرایط اقتصادی دولت را درک می‌کند اظهار کرد: تا زمان بررسی دقیق کارگروه و تعیین میزان دقیق بدهی باید صبر کرد تا پس از آن اگر لازم باشد جلسه‌ای دیگر با شهردار و معاون اول برگزار شود تا به مفاهمه برسیم و راه حل وصول پیدا شود.

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3