۲۶ درصد ظرفیت تولید پتروشیمی خالی است

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از خالی بودن 26 دصد ظرفیت تولید واحدهای پتروشیمی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی محمد بساق‌زاده در نشست خبری که امروز با رویکرد ارائه‌ی گزارش عملکرد بخش تولید صنایع پتروشیمی و تشریح برنامه‌ها و اهداف آتی در این حوزه درباره‌ی میزان تولید محصولات پتروشیمی در چهار ماهه نخست سال جاری برگزار شد، گفت: امسال 18 میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی داشته‌ایم که این میزان 74 درصد ظرفیت اسمی تولید را به خود اختصاص می‌دهد و نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشت.

وی درباره سهم مجتمع‌های پتروشیمی از افزایش تولید خاطر نشان کرد: پتروشیمی ماهشهر سهم یک درصدی را از این میزان افزایش داشته پتروشیمی عسلویه و سایر واحد‌ها به ترتیب سهم هفت درصد و چهار درصد را داشته‌اند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه با اشاره به واحد‌هایی که بالای ظرفیت اسمی تولید کرده‌اند، افزود: پتروشیمی‌های شازند، خراسان، مهر، لاله، شیراز، پردیس، پتروشیمی کرمانشاه، خارک و پلیمر کرمانشاه بالای 90 درصد ظرفیت اسمی کار کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 14 درصد از مجتمع‌های پتروشیمی بالای 10 درصد از ظرفیت اسمی تولید داشته‌اند که این واحد‌ها شامل پتروشیمی‌های نوری، آریاساسول، تبریز، اصفهان، غدیر، ایلام، کارون، رازی، فارابی و ارومیه هستند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دلایل عدم تولید در واحد‌ها نیز اشاره کرد و افزود: 14 درصد به دلیل کمبود خوراک، 28 درصد تعمیرات و اشکالات پیش‌بینی نشده و 16.5 درصد به دلیل اشکالات فرآیندی بوده است. به‌طور کلی نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را داشته‌ و کمبود‌ها کاهش پیدا کرده است.

ادامه دارد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2