صنایع کوچک بیمه خاص می‌شوند

معاون سازمان صنایع کوچک:

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از اجرای طرح بیمه خاص صنایع کوچک و اعطای کمک دو هزار میلیارد تومانی برای سرمایه در گردش این دسته از صنایع خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در اصفهان، هوشنگ فرجی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اظهار کرد: صنایع کوچک بسیار اهمیت دارد، زیرا کشورهایی که امروز به جایگاه اقتصادی خوبی رسیده‌اند در دهه‌های اخیر به این دسته از صنایع اهمیت می‌دادند.

وی افزود: بین 60 تا 70 درصد سهم اقتصاد کشورهای پیشرفته در اختیار صنایع کوچک و متوسط است اما با اینکه در ایران حدود 92 درصد صنایع از همین گروه هستند فقط شاهد سرمایه گذاری 24 درصدی در این عرصه هستیم.

معاون سازمان صنایع کوچک کشور از طرح مطالعات در سازمان صنایع کوچک کشور بر روی SME ها خبر داد و گفت: حدود 70 درصد مشکلات در شهرک‌های صنعتی مربوط به معضل تامین منابع بانکی و 18 درصد تامین مواد اولیه است و مشکل فروش محصول و مسائل شراکتی بین صنعتگران نیز از دیگر موارد است.

فرجی با اشاره به محدودیت منابع مالی و بانکی در کشور اظهار کرد: قرار است از محل درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها کمک‌هایی به صنایع کوچک شود و در همین راستا با بانک صنعت و معدن نیز به تفاهمی برای پرداخت دو هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش این واحدهای صنعتی دست رسیدیم.
وی از برگزاری 1900 دوره آموزشی برای مدیران صنعتی خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر کارخانجات فعال نیز با 100 درصد ظرفیت خود بکار مشغول نیستند که برای بهبود این وضعیت در نظر داریم برای واحدهای نیمه فعال شرکای مالی و اقتصادی پیدا کنیم.

معاون سازمان صنایع کوچک ایران ادامه داد: در سال گذشته تعداد 106 و در سال جاری حدود 48 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور افتتاح شد و هم‌چنین 52 دستگاه ماشین آتش نشانی نیز امسال به شهرک‌ها اعطا کردیم.

فرجی تاکید کرد: اخیرا به تفاهمی با شرکت بیمه ایران دست یافتیم که طبق آن بسته بیمه‌ای خاص صنایع کوچک با نصف یا یک سوم قیمت‌های متداول به متقاضیان داده می‌شود و جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی درباره قانون شرکت‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی، اظهار کرد: اداره این مجموعه‌ها به صورت قدیمی هیئت امنایی دارای اشکالاتی بود، هر چند ممکن است در چند شهرک خوب عمل شده باشد، اما طبق اصل 44 قانون اساسی باید این روش تغییر می‌کرد.

معاون سازمان صنایع کوچک کشور افزود: در حال حاضر برای واگذاری بخشی از مالیات ارزش افزوده فعالان شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدمت رسان جلساتی در مجلس با کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌ها در جریان است که نتایج آن اواخر امسال و یا اوایل سال آینده مشخص خواهد شد.

فرجی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مجموعه‌ای چالاک و توانمند است، چرا که از کارشناسان زبده برخوردار است هر چند با این وسعت کار فقط 80 نفر نیرو دارد.

وی ادامه داد: در این استان 74 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که 68 شهرک آن به بهره برداری رسیده است و از سوی دیگر با 12 هزار هکتار زمین بیشترین وسعت را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان صنایع کوچک از عقد8600 قرارداد در این مجموعه در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک حدود 58 میلیارد تومان شهرک‌های صنعتی این استان هزینه کرده است که رقم 50 میلیارد آن از منابع مالی این مجموعه در اصفهان، سه میلیارد تومان از کمک‌های استانداری و بیش از پنج میلیارد تومان آن هم از طرف سازمان داده شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2