پساتحریم شمشیر دو لبه برای اصناف و تولیدکنندگان

سخنگوی اتاق اصناف معتقد است: پساتحریم شمشیر دو لبه برای اصناف و تولیدکنندگان است، لذا دولت باید در شرایط پساتحریم هوای اصناف را داشته باشد و رویکرد وارداتی صرف را دنبال نکند.

مجتبی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در کرمانشاه، از نگرانی اصناف و بازاریان نسبت به دوران بعد از تحریم خبر داد و گفت: اگر دروازه‌های کشور رو به تجارت جهانی باز شود و دولت واردات کالا را آغاز کند، اصناف آسیب فراوانی خواهند دید.

وی اظهار کرد: تجربه داشتیم که در سال‌های گذشته واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت و ارزان قیمت، هم صنعت و تولید را دچار رکود و ورشکستگی کرد و هم به اصناف ضربه زد.

صفایی با بیان اینکه نمی‌توان گفت دولت هرگونه واردات را ممنوع کند، یادآور شد: اگر قرار است وارداتی به کشور داشته باشیم باید عمدتا مواد اولیه و خام، ماشین‌آلات و دانش و تکنولوژی باشد.

نایب رییس اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه دوران پساتحریم یک شمشیر دو لبه برای اصناف و واحدهای تولیدی است، خاطرنشان کرد: اگر در این دوران حمایت کافی از تولیدی‌ها و اصناف کشور صورت گیرد، حتی می‌توانند در بازارهای جهانی حاضر شوند.

به گفته صفایی وقتی که تسهیلات 26 درصدی در اختیار اصناف قرار می‌گیرد، آنها مجبور می‌شوند برای جبران هزینه‌ها گران‌فروشی کنند و این امر هزینه تمام شده آنها را بالا می‌برد و قدرت رقابت را از اصناف می‌گیرد.

وی تاکید کرد: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات کم‌بهره به اصناف خصوصا اصناف تولیدی کمک کند و سرمایه در گردش مناسبی برای آنها تامین کند تا بتوانند برای حضور در بازارهای جهانی قدرت رقابت داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2