زمینه‌سازی همکاری ایران با فرانسه در صنایع برق و مخابرات

خسروتاج خبر داد

بازبینی آمارهای پنج سال گذشته نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران با آلمان، سوئیس، انگلستان، فرانسه و ایتالیا کاهش یافته و بیشتر به سمت کشورهای آسیایی متمایل شده است، اما بلافاصله پس از توافق ژنو نگاه‌ها تغییر کرد و هیات‌های تجاری کشور‌ها برای مذاکره و آغاز مجدد همکاری‌ها به ایران سفر کردند که از جمله این کشور‌ها فرانسه بود که بزرگ‌ترین هیات تجاری تاریخ کشورش را روانه ایران کرد.

در این زمینه قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اروپایی‌ها ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری تولید را در مکان‌هایی که خوراک و مواد اولیه کالاها وجود دارد انجام دهند به خبرنگار ایسنا گفت: بازار آینده اروپا برای ما بازاری خواهد بود که متکی به منابع انرژی ایران اعم از فراورده‌های نفتی و پتروشیمی و همین‌طور بعضی از صنایع سبک است.

پیشرفت فرانسوی‌ها در صنعت مخابرات

وی ادامه داد: البته مانند سابق محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان می‌تواند بازار اروپا را در اختیار داشته باشد و به اعتقاد من کشور فرانسه فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت های کشورمان در رابطه با این محصولات را دارد و از طرفی فرانسوی‌ها نیز در صنعت مخابرات خیلی خوب کار کردند و موفقیت‌هایی نیز در بخش فضا دارند.

زمینه همکاری ایران با فرانسه در بخش الکترونیک و صنعت برق

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال با بیان اینکه فرانسوی‌ها در بخش الکترونیک نیز به خوبی فعالیت کرده و در گذشته درصنعت برق با ایران همکاری داشتند بیان کرد: این همکاری‌ می‌تواند ادامه پیدا کند و باید اولویت‌های کار در ارتباط با فرانسه تعریف شود.
خسروتاج در ادامه اظهار کرد: در گذشته یکی از بازارهای خوب ما برای محصولات پتروشیمی و شیمیایی، اروپایی‌ها بودند و قبل از تحریم بخش عمده‌ای از محصولات پتروشیمی ما به اروپا می‌رفت بنابراین با فضای جدیدی که ایجاد شده برای فروش این دسته از محصولات صنعتی که در واقع مورد نیاز اروپاست می‌توانیم امیدواری زیادی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برای اروپا توجیهی ندارد که بخواهد در این زمینه‌ها (محصولات پتروشیمی و شیمیایی) سرمایه‌گذاری کند دلیل این موضوع را دسترسی نداشتن اروپایی ها به مواد اولیه این محصولات عنوان کرد.
او در بخشی از سخنان خود گفت: عمده کالاهای صادراتی به کشورهای اروپایی در گذشته در بخش کالاهای سنتی فرش، خشکبار، زعفران یا موادی بود که در دو دهه گذشته در بخش صنعت تولید می‌کردیم.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  24