جزئیات پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای اعلام شد

نشست خبری پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برگزار و جزئیات این جشنواره اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نشست خبری پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای صبح امروز در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با حضور مدیر عامل این بنیاد برگزار شد. متین ایزدی – دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای – در این نشست با اشاره به کمبود بودجه و نبود حمایت مالی مستقیم از بازی‌ سازها اظهار کرد که استقبال خوبی از جشنواره شده و 149 اثر به دبیرخانه فرستاده شده است که از این تعداد 129 بازی و 20 بازی‌نامه (متن صرف داستان بازی) وجود داشت و 93 اثر به بخش داوری راه یافت.

وی ادامه داد: این آثار براساس تحقیقات آکادمیک وعلمی در هشت ژانر به شرح زیر تقسیم‌بندی شده‌اند: 15 بازی اکشن، شش بازی اکشن اجرایی، شش بازی ماجرایی، دو سکو‌بازی، 10 بازی ورزشی، 48 بازی ساده (کژوال) و شش بازی استراتژی مدیریتی.

دبیر جشنواره درباره‌ی نحوه داوری توضیح داد: امسال سعی شده که جشنواره به سمت بین‌المللی شدن پیش برود و به همین سبب با سختی زیاد توانستیم که در گروه داوری از 13 داور متخصص ایرانی و 12 داور از متخصصان به نام و بزرگ خارجی استفاده کنیم.

ایزدی گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته داوری و جوایز در سه حوزه دستاورد، ژانر و بازی سال تقسیم‌بندی می‌شود، اما یک جایزه‌ای امسال اضافه شده است، جایزه بازی موبایلی سال است که به علت بالا‌بودن تعداد ارسالی بازی‌های موبایلی افزوده شد.

ادامه دارد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  16  =