وزیر ارشاد تاکید کرد: فرصت طلایی صنعت بازی‌سازی پس از تحریم

اختتامیه پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرایط پس از تحریم فرصتهای ارزشمند بسیاری پیش روی هنر صنعت بازی سازی خواهد گذاشت که برنامه ریزی و عمل هوشمندانه زمینه حضور در عرصه بین المللی را مساعد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی جنتی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران که در محل سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد با اشاره به جایگاه بازی در شکل دهی شخصیت افراد جامعه و تبدیل شدن بازیهای رایانه ای به یک صنعت بسیار سودآور در عرصه جهانی گفت: تنها در سال 2014 حجم مبادلات کالاهای ناشی از اقتصاد خلاق 820 میلیارد دلار است که سهم ما از این میزان مبادلات ناچیز و نزدیک به صفر است. کشور ما با توجه به تواناییها و پتانسیلهای موجود می تواند ابتدا در آسیا و سپس در عرصه های جهانی به موفقیتهای جهانی دست پیدا کند.

وی در بخشی از سخنانش افزود: ریاست محترم جمهوری تاکید کردند که یک کمیته برای ایجاد یک نهاد مستقل در خصوص اقتصاد خلاق تشکیل شود که این کمیته در حال برسی این موضوع است.

به گزارش ایسنا، در این جشنواره 93 بازی و بازی‌نامه (متن صرف داستان بازی) توسط 13 داور ایرانی و 12 داور خارجی مورد بررسی و قضاوت قرار گرفت که در نهایت به بازیهای برگزیده هر بخش دیپلم افتخار و نشان غزال زرین جشنواره تعلق گرفت.

در میان آثار بازی «شمشیر تاریکی» غزال زرین بهترین بازی سال و دستاوردهای فنی مسابقات را از آن خود کرد. همچین بازی «شمشیر تاریکی، آخرین جنگاور» موفق به دریافت غزال زرین در بخش های دستاوردهای صدا و موسیقی، طراحی بازی و صدا شد.

بازی «خاله قزی» نیز، غزال زرین دستاوردهای موسیقی و ژانر سکوبازی را به خود اختصاص داد و غزال زرین در بخش های ژانر اکشن و ماجرایی و داستان بازی به بازی «جنون سیاه» رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4