دستیابی به تورم تک‌رقمی دور از دسترس نیست

رئیس کل بانک مرکزی:

ولی‌الله سیف پیش از ظهر جمعه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر اظهار داشت: دولت یازدهم فعالیت خود را در حالی آغاز کرد که وضعیت متلاطم اقتصادی را در کشور شاهد بودیم و نوسانات زیادی وجود داشت و پیچیدگی وضعیت تورم نیز از دیگر مشکلات بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ولی‌الله سیف پیش از ظهر جمعه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر اظهار داشت: دولت یازدهم فعالیت خود را در حالی آغاز کرد که وضعیت متلاطم اقتصادی را در کشور شاهد بودیم و نوسانات زیادی وجود داشت و پیچیدگی وضعیت تورم نیز از دیگر مشکلات بود.

وی با بیان اینکه نرخ تورم از ۴۲ درصد در اواسط سال ۹۲ به ۱۵.۴ درصد در مردادماه امسال رسیده است، اضافه کرد: با تلاش و همت دولت، مشکلات اقتصادی کشور یکی پس از دیگری در حال برطرف شدن است.

رئیس‌ کل بانک مرکزی پرداخت سرمایه‌درگردش به واحدهای اقتصادی دارای مشکل را به عنوان یکی از اولویت‌های دولت در سال جاری عنوان کرد و افزود: حجم بالایی از محصولات نیز در واحدهای تولیدی وجود دارد که برای مشخص شدن وضعیت این محصولات، تصمیمات لازم در شورای پول و اعتبار اتخاذ خواهد شد.

حمایت از واحدهای تولیدی

وی تلاش ویژه دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم دولت کاهش تورم بوده است که این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

سیف ایجاد ثبات اقتصادی و داشتن اقتصاد قابل پیش‌بینی را به عنوان یکی از اهداف دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر تک‌رقمی شدن تورم تاکید دارند و باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی از تلاش برای ارائه تسهیلات برای توزیع محصولات انباشته شده در انبارهای واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: پول فروش این محصولات می‌تواند زمینه رونق این واحدها را فراهم سازد.

رئیس‌ کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ سود بانکی با کاهش تورم نیز کاهش‌ یافته است، ادامه داد: این رقم همچنان بالا است و با رصد وضعیت اقتصادی کشور در این زمینه عمل خواهیم کرد.

حل مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

وی با اشاره به وضعیت ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مطالبات بانکی مربوط به تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک توسعه اسلامی است.

سیف در ادامه به اهمیت بسیار بالای تخصیص بهینه منابع در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و ادامه داد: منابع بانکی متعلق به مردم است و یکبار مصرف نیست و چرخش آن باید به رشد اقتصادی بیانجامد.

وی حل مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و اقتصادی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: یکی از کلیدهای موفقیت واحدهای تولیدی، داشتن رابطه مناسب و شفاف با بانک است.

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه رسیدن به نرخ تک‌رقمی تورم دور از دسترس نیست، اضافه کرد: قدم‌های بزرگی در عرصه اقتصادی کشور برداشته شده است تا نارسایی‌های اقتصادی رفع شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  6  =