آخرین مهلت ثبت‌نام در کارگاه عملی «زیست فناوری گیاهی»

کارگاه عملی آموزشی «زیست فناوری گیاهی»، 22 تا 25 شهریور ماه امسال به همت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، زیست فناوری را می‌توان‌ به‌ درختی‌ شبیه‌ کرد که‌ ریشه‌های‌ تناور آن را علومی‌ با قدمت‌ زیاد مانند زیست‌ شناسی‌ بویژه‌ زیست‌ شناسی‌ مولکولی‌، ژنتیک‌، میکروبیولوژی‌، بیوشیمی‌، ایمونولوژی‌، شیمی‌، مهندسی‌ شیمی‌، گیاه‌شناسی‌، جانورشناسی‌، داروسازی‌، کامپیوتر و… تشکیل‌ می‌دهند. لیکن‌ شاخه‌های‌ این‌ درخت‌ که‌ کم‌ و بیش‌ به‌ تازگی‌ روئیدن‌ گرفته‌اند و هرلحظه‌ با رشد خود شاخه‌های‌ فرعی‌ بیشتری‌ را به‌ وجود می‌آورند. در جهانی که با رشد انفجاری جمعیت روبروست، علمی همچون زیست فناوری است که می‌تواند نقش اثرگذاری در تامین غذای نسل حاضر و آینده کشورها داشته باشد. اگر خواهان وجود یک امنیت غذایی سالم، ارزان و کافی باشیم و نگران خرابی منابع غذایی از طریق خشکسالی، سیل، سرمای زودرس، بیماری‌ها و غیره هستیم و همچنین اگر همگامی بخش کشاورزی با رشد جمعیت کنونی را خواستار هستیم، درحالی که اغلب زمین‌های کشاورزی و تقریبا همه آبهای مورد مصرف کشاورزی در حال استفاده هستند، زیست فناوری به کمک ما می‌آید.

با گسترش کشت بافت گیاهی و روش‌های جدید زیست شناسی مولکولی، امکان تبادل DNA بین موجودات غیر خویشاوند نیز فراهم شده است، به طوری که می‌توان ژن‌های جدیدی را از موجودات خارج از سلسله گیاهان به آن‌ها وارد کرد. علاوه بر این، تغییر ژنوم گیاهی از طریق معرفی و بیان DNA بیگانه (مهندسی ژنتیک)، منجر به ایجاد ژنوتیپ‌های جدیدی (گیاهان تراریخته) می‌شود که می‌توان با استفاده از روش‌های اصلاح سنتی، به اصلاح و بهبود بیشتر آن‌ها کمک کرد. به همین منظور پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با توجه به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «زیست فناوری گیاهی» کرده است.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در این کارگاه آموزشی تا 15 شهریورماه امسال فرصت دارند و می‌توانند جهت ثبت نام پس از هماهنگی با شماره همراه 09357703679، وجه ثبت نام را نزد بانک ملت به شماره حساب 1718912379 و یا شماره کارت 6104337209080470 به نام محمدرضا افتخاریان قمصری واریز کرده و تصویر فرم ثبت نام تکمیل شده و فیش واریزی یا رسید انتقال وجه را به پست الکترونیکی workshop.nigeb@yahoo.com ارسال کنند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، هزینه ثبت نام 480 هزارتومان برای افراد عادی و 15 درصد تخفیف (410هزارتومان) برای دانشجویان و اعضای انجمن‌ها (درصورت ارائه کارت دانشجویی) است. گواهی پایان دوره مربوط به کارگاه آموزشی صرفاً برای افرادی صادر می­‌شود که فرم ثبت نام را تکمیل کرده و به صورت تمام وقت در کارگاه حضور داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1