تفاهمنامه همکاری بین بنیاد ملی علم ایران و بنیاد علوم بنیادی روسیه امضا شد

تفاهم نامه همکاری بین بنیاد ملی علم ایران و بنیاد علوم بنیادی روسیه در آخرین روز سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهور به روسیه به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، ستاری طی چهار روز حضور در روسیه، با بلندپایه ترین مقامات سیاسی و علمی این کشور، گفت وگو و رایزنی کرد و محور مذاکرات اش را در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد دانش بنیان بر ارتقای دانش، توانمندی و ارتباطات فرامرزی شرکت های داخلی قرار داد.

آخرین برنامه ای که در این سفر برای هیات عالیرتبه ایرانی در نظر گرفته شده بود، بازدید از دانشگاه دولتی مسکو (MGO) و امضای تفاهمنامه همکاری بین بنیاد ملی علم ایران و بنیاد علوم بنیادی روسیه بود.

این تفاهمنامه از سوی نصرت الله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد ملی علم ایران) و ولادیسلاو پانچنکو، رییس بنیاد علوم بنیادی روسیه به امضا رسید.

در این دیدار که با حضور آندری فورسنکو، دستیار ویژه علمی رییس جمهوری روسیه، ویکتور سادوینچی، رییس دانشگاه دولتی مسکو و هیات مدیره این دانشگاه برگزار شد، ستاری با تاکید بر لزوم گسترش همکاری های علمی میان ایران و روسیه، هدف از امضای این تفاهمنامه را ایجاد افق های جدید در همکاری های بین المللی و دوستی در زمینه تحقیقات، انجام ماموریت ساختن پایه های دانش و علم عنوان کرد.

وی با اشاره به ارتقای همکاری های مشترک در زمینه علم و فناوری و انتقال فناوری تحقیقات، تبادل دانش و تجربه در قالب برنامه های مشترک تبادل دانشجو و استاد و پروژه های علمی و فناوری و رویدادهای علمی در راستای امضای تفاهمنامه میان بنیاد ملی علم ایران و بنیاد علوم بنیادی روسیه، درباره مهمترین محورهای همکاری این تفاهمنامه گفت: هر دو بنیاد در قالب پروژه های مشترک اقدام به تبادل پژوهشگر و تحقیقات مشترک خواهند کرد و همچنین در جهت تربیت و توسعه انسانی اقدام به تبادل پژوهشگران جوان می کنند که باید زیر نظر اساتید باتجربه دیگر کار کنند.

رییس هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم)، حمایت از پروژه های مشترک دو کشور را در قالب روش های شش گانه عنوان کرد و گفت: بنیادها در زمینه‌های میان رشته‌یی و ابرعلم (megascience)، قطب شمال و جنوب، دریای خزر و دیگر زمینه های تحقیقاتی که برای هر دو طرف از سابقه تاریخی و سنتی برخوردار است، همچنین برگزاری رویدادهای علمی مشترک و اعلام فراخوان های مشترک تحقیقاتی همکاری خواهند کرد.

ضرغام در بخش دیگری از این نشست با اشاره به گستره تبادل اطلاعات علمی و اجرایی بین دو بنیاد، بیان کرد: هر دو طرف اطلاعات نتایج تحقیقات شان را با هم تبادل می کنند.

همچنین درباره ساختار سازمانی و رویکردهای حمایتی این دو بنیاد با یکدیگر تبادل خواهند داشت. همچنین هر دو طرف، نشست ها و ملاقات هایی با حضور مدیران دو بنیاد می دهند تا اهداف و نحوه تصمیم گیری را با هم هماهنگ کنند.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد ملی علم ایران) ادامه داد: در صورت توافق، هر دو طرف می توانند در فعالیت های مشترک دیگر با هم به تفاهم برسند و همکاری کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1