بالاخره بازار کار تکان خورد

در روزهای اخیر اعلام خبر ایجاد 700 هزار شغل در بهار امسال توسط سخنگوی دولت بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها، مطبوعات و حتی عموم مردم به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدباقر نوبخت چندی قبل در یک برنامه تلویزیونی از ورود 800 هزار نفر به بازار کار و شاغل شدن 700 هزار نفر از آنها خبر داد. البته او تاکید کرد که با وجود آنکه 700 هزار شغل ایجاد شده اما این رقم به چشم نمی‌آید.

در همین راستا برخی کارشناسان بازار کار اعلام موضع کرده ، این خبر را در حد یک ادعا دانسته و گفتند که دولت هنوز اقدام موثر و عملی در زمینه رونق بازار کار صورت نداده است. آنها بر این باورند که ایجاد 700 هزار شغل ظرف سه ماه ممکن نیست و به رکود ناشی از عدم تحرک بازار کار در سه ماهه ابتدای سال به ویژه تعطیلات عید استناد کردند.

برخی فعالان کارگری نیز معتقدند با توجه به تحریم‌های خارجی و مشکلاتی که کارفرمایان در این مدت با آن دست به گریبان بوده‌اند این میزان شغل فراتر از انتظار است چرا که اساسا سرمایه‌گذاری لازم برای تحرک بازار کار صورت نگرفته و بانکها نیز حمایت شایسته‌ای از بنگاههای تولیدی نداشته‌اند لذا ارائه چنین آماری با شرایط کنونی بازار کار در تضاد است.

حسن صادقی – معاون دبیر کل خانه کارگر – می‌گوید: به دلیل وضعیت اقتصادی و تحریم‌های خارجی حاکم بر اقتصاد، بخش اعظمی از بنگاهها و شهرک‌های صنعتی در آغاز کار متوقف شدند.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای صنعتی با ظرفیت 50 درصد هم کار نمی‌کنند، اضافه کرد: هیچکدام از این واحدها نتوانستند با ظرفیت 100 درصد نیروی کار جذب کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  4