غذاها و نوشیدنی ها که استرس را تشدید می کنند

چای ، قهوه ، کاکائو و نوشیدنی های انرژی زا نباید در شرایط استرس آور مصرف شوند . افراد باید آنها را وقتی خسته هستند مصرف کنند .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بعضی غذاها و نوشیدنی ها که استرس را تشدید می کنند عبارت اند از :
–    چای ، قهوه ، کاکائو نوشیدنی های انرژی زا 
–    فست فودها و غذاهای رستورانی
–    کره و پنیر 
–    گوشت چهارپایان و صدف
–    شکر
–    الکل
–    لیموناد ، نوشابه و شکلات داغ
–    دانه های روغنی و روغن نارگیل 
چای ، قهوه ، کاکائو و نوشیدنی های انرژی زا نباید در شرایط استرس آور مصرف شوند . افراد باید آنها را وقتی خسته هستند مصرف کنند . از طرف دیگر آنها محتوی مواد تحریک کننده اعصاب هستند مثل کافئین ، و ماده قلیایی خاصی که استرس را تشدید می کنند . استرس باعث اضطراب می شود . هر چه اعصاب بیشتر تحریک شود اضطراب شدید تر ی شود و حتی ممکن است منجر به بی خوابی شود . برنامه های غذایی اشتباه و رستورانی اگرچه بسیار لذیذ هستند اما بدن و اعصاب را از تعادل خارج و به سلامتی آسیب می رسانند . این غذاها سرشار از پروتئین ، چربی و کربو هیدراتها هستند که مواد معدنی و ویتامین ندارند که بتوانند استرس را کاهش دهند . زیرا کاهش استرس در نتیجه ی مصرف ویتامینها و مواد معدنی است . بنابراین بهتر است تا جایی که امکان دارد از فست فود ها و غذاهای رستورانی دوری کنید . نوشیدنی هایی مثل نوشابه ها سرشار از کالری هستند که نه تنها مصرف آنها فایده ای ندارد بلکه خالی از مواد معدنی و ویتامینها هستند . وقتی استرس دارید بدن اشباع شده از از دی اکسید کربن و اسید لاکتیک است که بعضی از مواقع به فشار خون بالا یا بیماری قند منجر می شود . این دو بیماری به شدت سلامتی را به خطر می اندازند . اگر دی اکسید کربن بدن خیلی زیاد شود اوضاع بدتر از این هم می شود . بنابراین استفاده از نوشابه ها یک عادت غذایی غلط است . همچنین وقتی استرس داری باید کمتر شکر مصرف کنید . استرس گلوکز خون را بالا می برد که ممکن است منجر به دیابت شود . 
مواد غذایی که به کاهش سطح استرس کمک می کنند عبارت اند از :
– آب
– سبزیجات تازه
– میوه های تازه
– ماهی
– انواع سوپ
– انواع ماست
میوه ها و سبزیجات تازه مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی را که برای کاهش استرس مفید هستند فراهم می کنند . علاوه بر این سبزیجات فیبر زیادی دارند که برای از بین بردن یبوست مفید است . ماهی دارای اسید چرب امگا است که بسیار برای قلب خوب است و میتواند از سکته ی قلبی جلوگیری کند . ماهی حتی برای حافظه هم خوب است . ماست سرشار از کلسیم است . کلسیم لاکتو بایسلوس  دارد که برای هضم غذا مفید است . گیاهانی مانند قاصدک ، بابونه ، مصرف کنترل شده ی گل ساعتی بدن و ذهن را همزمان آرام می کند . 
 در پایان توصیه می شود برای اینکه استرس را در پایین ترین سطح نگهدارید یک برنامه ی غذایی مفید را جایگزین وعده های غذایی پر هجم کنید . نهار را سبک میل کنید . عصرانه ی سبک تر ی داشته باشید . و قبل از عصرانه کمی سالاد میوه و ماست بخورید که اشتهایتان کم شود./دانش یوگا

برگرفته از:
 http://www.stress.org.uk/How-food-can-help-your-stress-levels.aspx

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  57  =  58