مدیرکل آموزش و پرورش لرستان: خلاقیت، محصول علم فیزیک است

در حاشیه کنفرانس ملی فیزیک در خرم‎آباد؛

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک به میزبانی لرستان، گفت: برگزاری این همایش باعث کیفی‎تر شدن آموزش علم فیزیک در کشور و استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، گودرز کریمی‎فر افزود: فیزیک از واژه یونانی به معنای طبیعت و طبیعی گرفته شده و تاثیر این علم بر سایر علوم بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی بیان کرد: علم فیزیک به همه علوم مرتبط است و خوشبختانه این علم در جهان و در کشور ایران همواره در حال پیشرفت و گسترش است.

این مقام مسئول ادامه داد: نقش علم فیزیک در زندگی روزمره بسیار حائز اهمیت است و اگر این علم وجود نداشت اختلالات زیادی در بین علوم به وجود می‎آمد.

کریمی‎فر اضافه کرد: دانشمندان علم فیزیک اظهار دارند که بدون قوانین علم فیزیک هیچ کدام از فرایندهای ورزشی قابل تبیین نیست و از همین جا می‎توان به اهمیت علم فیزیک پی برد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه خلاقیت، مهارتی است که قابل یادگیری و آموزش است، تصریح کرد: خلاقیتی که ما در آموزش به دنبال آن هستیم محصول علم فیزیک است و به راحتی از این علم قابل دسترسی است.

کریمی‎فر اظهار کرد: علم فیزیک به عنوان علم مادر می‎تواند پرسش‎گری را جواب دهد همانگونه که افتادن سیب موجب پی بردن دانشمند علم فیزیک به قانون جاذبه و پرسش‎های پیش آمده شد.

وی با اشاره به اینکه یافته‎های علوم می‎تواند لذت علم‎آموزی را دوچندان کند، یادآور شد: برگزاری این همایش باعث کیفی‎تر کردن آموزش علم فیزیک در کشور و استان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با یادآوری اینکه فرایند آموختن هیچ‎گاه متوقف نمی‎شود، خاطرنشان کرد: آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و نقد علمی پژوهشی، ایجاد تعاملات علمی و انجام تحقیقات مشترک و پویا، ارتقا سطح علمی شرکت کنندگان، ایجاد پویایی و انگیزه مشارکت در فعالیت‎های علمی و… از مهم‎ترین اهداف برگزاری این کنفرانس است.

کریمی‎فر گفت: امیدواریم که برگزاری این همایش موجب پیشرفت علم فیزیک در کشور شود و خروجی آن ارائه آموزش‎های کیفی‎تر و افزایش سطح علمی شرکت‎کنندگان شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2