کتاب «زیست‌شناسی سلولی برای بیوتکنولوژیست‌ها» منتشر شد

توسط انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران

کتاب «زیست شناسی سلولی برای بیوتکنولوژیست‌ها» توسط انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، کتاب «زیست‌شناسی سلولی برای بیوتکنولوژیست‌ها» تألیف شالیشا ا. استنلی و ترجمه علیرضا عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، سجاد رشیدی‌منفرد عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و فریبا ابویی مهریزی تدوین و منتشرشده است.

امروزه پیشرفت‌های زیادی در زمینه فناوری‌های نوین صورت گرفته است که یکی از شاخه‌های آن زیست‌فناوری است که پیشرفت‌های خیره‌کننده آن منجر به توسعه علوم دیگر از قبیل پزشکی، میکروبیولوژی، کشاورزی و حتی صنعت شده است.

پیشرفت‌های بیشتر در زمینه زیست‌فناوری مستلزم شناخت دقیق و کامل از زیست‌شناسی سلولی است که بی آن شاخه‌های دیگر این علم نیز راه به جایی نخواهد برد.

با آن که در کشور ما به همت دانشمندان جوان علوم زیستی حرکت صعودی به سمت پیشرفت در زمینه‌های مختلف زیست ‌فناوری‌های نوین آغاز شده است، اما فتح این قله‌ها و رسیدن به مرجعیت علمی در منطقه و جهان تلاش مضاعف و همت مضاعف این دانشمندان جوان را طلب می‌کند.

این اثر ترجمه کتاب Cell Biology For Biotechnologists و شامل هفت فصل است که با مقدمه‌ای بر سلول آغاز شده و به مباحث ساختاری سلول و زیست‌شناسی و سازماندهی مولکولی درون‌ سلول می‌پردازد، همچنین قبل از بررسی انتقال ‌پیام، مفاهیم گیرنده‌های سلولی و مدل‌های انتقال پیام‌رسانی خارج‌سلولی مرور شده است و در نهایت به بحث‌ کشت ‌سلولی پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  3  =