۱۰ اختراع در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به ثبت رسید

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ثبت ۱۰مورد اختراع در این دانشگاه خبر داد.

سید کمال صولتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته تا مرداد ماه امسال ۱۰ مورد اختراع در این دانشگاه به ثبت رسیده است.

وی همچنین از انجام بررسی‎های لازم برای تبدیل به محصول شدن پماد دو نوع عصاره چای سبز در درمان سوختگی، پنس نگهدارنده سرویکس، دستگاه هشداردهنده تب، دستگاه دیجیتال سنجش قند و درمان گیاهی پروستات خبر داد.

صولتی، کسب رتبه اول فعالیت‏های پژوهشی برای یازدهمین سال متوالی در بین دانشگاه‎های همتراز را از موفقیت‎های این معاونت عنوان کرد و افزود: با توجه به ارزیابی‏‌های صورت گرفته تاکنون، پیش‎بینی می‎شود این دانشگاه برای دوازدهمین سال متوالی موفق به حفظ این جایگاه خواهد شد.

وی تعداد طرح‎های تحقیقاتی مصوب شده در این مدت را ۲۰۳ مورد و گزارش‌های پایانی را ۱۰۵ مورد اعلام کرد.

صولتی از چاپ سه کتاب و انتشار ۳۳۲ مورد مقاله در مجلات داخلی و خارجی خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۵۲ مورد از مقالات به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.

وی افزود: در راستای تشویق افراد به انجام فعالیت‎های پژوهشی و تقویت این حوزه نیز دانشگاه از آنان حمایت‎ خواهد کرد که در همین راستا نیز ۵۰۶ مورد حمایت مالی از مقالات و خلاصه مقالات محققان صورت گرفته است.

صولتی در پایان تمرکز اصلی معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی را در آینده مبتنی بر فناوری و تولید محصول دانست و افزود: نگاه ویژه به محققان و سرمایه گذاران این حوزه از برنامه های اصلی ما خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  7  =