واحدهای صنعتی که خطر ورشکستگی از بیخ گوششان گذشت

قائم مقام معاون وزیر صنعت:

قائم مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تلاش‌های وزارت صنعت معدن و تجارت 600 واحد صنعتی در سال گذشته از حالت رکود و تعطیلی خارج شد و بالغ بر 15 هزار نفر نیز با راه‌اندازی این واحدها مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سید طاهر طاهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چهار ماهه اخیر مجوز تأسیس 5000 واحد تولیدی و صنعتی با میزان سرمایه گذاری 35 هزار میلیارد تومان در کشور صادر شده است که با بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی برای 110هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی از صدور بیش از 1500 پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی و صنعتی طی پنج ماهه امسال خبرداد و اظهارکرد: میزان سرمایه گذاری این طرح ها 4000 میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی 19 هزار نفر بوده است.

طاهری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های ممتاز در زمینه پرورش و تولید گیاهان دارویی است، تصریح کرد: دولت برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی در این استان هم در بخش کشاورزی و هم در خصوص گیاهان دارویی با حمایت از سرمایه‌گذار زیرساخت‌های لازم از جمله زمین در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهد تا سرمایه‌گذار در این خصوص ترغیب شود.

وی اضافه کرد: با فراهم کردن کارگاه‌های صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب محصول به دست آمده نه تنها در بازار داخلی بلکه به بازارهای خارجی نیز راه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد است.

طاهری در بازید از کارخانه قند، گلوکز و نشاسته یاسوج نیز اظهار کرد: قرار است که کارخانه قند یاسوج از بانک تجارت به بخش خصوصی واگذار شود که در صورت واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار جدید، قطعا فعال خواهد شد.

وی اظهارکرد: کارخانه های قند در سطح کشور از اهمیت خاصی برخوردارند و وزارت صنعت نیز از این واحدها حمایت می کند و دنبال رفع مشکلات آنهاست.

قائم مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: کارخانه قند، گلوکز، نشاسته و دکستروز یاسوج در سال ۱۳۸۴ با رکود مواجه شد و نتیجه آن تعطیلی خطوط تولیدی آن تا سال ۱۳۹۲ بود که فعالیتش دوباره آغاز شد اما مدتی است که تعطیل و راکد شده است.

به گفته وی ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از کارخانه قند یاسوج امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −    =  16