یادگیری علوم به صورت تجربی انگیزه دانش‎آموزان را برای علم‎آموزی بالا می‎برد

رئیس پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی تهران:

رئیس پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی گفت: یادگیری علوم به صورت تجربی توسط دانش‎آموزان نه تنها باعث علم‎آموزی می‎شود بلکه قدرت درک آنها را افزایش داده و دانش را تبدیل به محصول می‎کنند.

دکترعزالدین مهاجرانی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: پژوهشکده لیزر و پلاسما در سه محور تربیت دانشجو، گسترش مرزهای دانش و استفاده از این دانش و تسری دادن آن در جامعه ماموریت دارد که برای هر کدام از این بخش‎ها برنامه‎ریزی‎های خاصی دارد.

وی بیان کرد: در راستای جامه عمل پوشاندن به بخش اول، در تربیت دانشجو علاوه بر آموزش به دانشجویان ارشد و دکتری این پژوهشکده برای عموم و دانش‎آموزان نیز برنامه‎های خاص دارد که گرچه سیستماتیک نیست اما با راه‎اندازی یک سایت سعی داشته بتواند پاسخگوی سوالات و کنجکاوی‎های دانش‎آموزان عموم در حوزه‎های علمی باشد.

رئیس پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: هر چند وقت یکبار در پژوهشکده یک برنامه برگزار می‎شود تا هر کس که علاقه‎مند است در حوزه‎های علمی آموزش داده شود.

مهاجرانی با تاکید بر اهمیت یادگیری علوم به صورت تجربی توسط دانش‎آموزان و دانشجویان اظهار کرد: دانش‎آموزان بسیار مشتاقند که ضمن اینکه بدانند کارهای علمی در سطح بین‎المللی چگونه انجام می‎گیرد از روش‎های انجام آنان نیز باخبر شوند تا هم نسبت به کارهای علمی انگیزه پیدا کنند و هم انتظارشان از خودشان بالا رود.

وی تصریح کرد: یادگیری علوم به صورت تجربی توسط دانش‎آموزان نه تنها باعث علم‎آموزی می‎شود بلکه قدرت درک آنها را بالا می‎برد و دانش را تبدیل به محصول می‎کنند.

رئیس پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی تهران اضافه کرد: باید همزمان با توسعه دانش و افزایش تعداد مقالات محصول‎گرایی را نیز توسعه دهیم و در این راه قدم برداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  41  =