مدرسه تابستانی بین‌المللی طب اورژانس برگزار شد

مدرسه تابستانی بین‌المللی طب اورژانس با حضور حدود 40 دانشجوی ایرانی و 15 شرکت‌کننده خارجی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، دکتر پروین پاسالار، رییس مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم اختتامیه مدرسه تابستانی بین المللی طب اورژانس که در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، در خصوص شرکت کنندگان این برنامه گفت: طی 10 روز برگزاری مدرسه تابستانی طب اورژانس پذیرای 15 شرکت کننده از کشورهای مختلف از جمله آلمان، پرتغال، برزیل، عراق و امارات بوده‌ایم.

رییس مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران، اضافه کرد: 30 تا 40 دانشجوی پزشکی در مقاطع مختلف و رشته های تحصیلی گوناگون از سراسر ایران در مدرسه تابستانی شرکت کردند و این در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران شامل بیمارستان‌های شریعتی، سینا و امام خمینی(ره) تحت آموزش های عملی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آموزش های انجام شده در این مدرسه تابستانی اغلب حول محور حوادث غیرمترقبه است، تصریح کرد: با توجه به علمی بودن اکثر فعالیت‌ها و آموزش‌های انجام شده، ایجاد ارتباط موثر با دانشجویان هم رشته در خارج از کشور از دیگر تاثیرات موفق این برنامه است چرا که با ورود دانشجویان بین المللی و مشاهده ارتقای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، موجب امیدواری و ارتقای روحیه دانشجویان ما می شود.

تغییر دیدگاه بین المللی در ارتباط با پیشرفت‌های علمی زنان ایرانی

پاسالار با تاکید بر تغییر دیدگاه بین المللی در ارتباط با پیشرفت های علمی زنان ایرانی در زمینه پزشکی با تشکیل مدرسه های بین المللی، خاطرنشان کرد: دعوت دانشجویان خارجی برای شرکت در مدرسه های تشکیل شده در ایران مانند مدرسه تابستانی طب اورژانس به مثابه رونمایی از دستاوردهای علمی و پزشکی ایران برای آنهاست که افتخار را برای دانشجویان ما به همراه دارد.

رییس مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: بخش طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز استعدادهای درخشان و بخش ارتباط بین المللی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله بخش هایی هستند که برای تشکیل این مدرسه همکاری کرده‌اند تا دانشجویان پزشکی کشورهای گوناگون بتوانند از تجارب پزشکی کشور ما استفاده کنند.

تعیین مرز برای علم بی معنا است

دکتر نیما رضایی با بیان اینکه تعیین مرز برای علم بی معنا است، گفت: مرزبندی در حوزه علمی مانع از ایجاد تحولات در کشورها می شود. در سال های اخیر با ایجاد ارتباط رو در رو در بخش بین الملل، شاهد پیشرفت‌های علمی در سراسر جهان هستیم.

معاون بین الملل دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، یادآور شد: ارائه خدمات بهتر به تمام جوامع از اهداف جامعه پزشکی در سراسر جهان است که نیل به این هدف تنها از طریق همکاری بین المللی قابل انجام است که تحولات و پیشرفت های مثبت را در پیش دارد.

وی در پایان اضافه کرد: کسب موفقیت در رشته پزشکی نیازمند شناسایی نقاط قوت و ضعف، تعیین اهداف، برنامه ریزی و سخت کوشی است که انجام این اقدامات به صورت گروهی می تواند نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄    =  14