حل اعتراض سراسری سنگ‌بری‌ها به میانجی‌گری مجلس کشید

رییس انجمن سنگ‌بران شهر ری از تعطیلی بیش از 5000 واحد از 6000 واحد سنگ‌بری در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: انتظار می رود با پیگیری های مجلس شورای اسلامی به زودی مشکل مالیات سنگ‌بران حل شود.

محمد حجاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ با انتقاد از رییس سازمان امور مالیاتی نسبت به یکی‌دانستن سنگ‌تراشان، سنگ‌فروشان و سنگ‌بران اظهار کرد: آمار ارائه شده از سوی رییس سازمان امور مالیاتی درست به نظر نمی‌رسد اما حتی اگر فرض شود تعداد کمی از سنگ‌بران اظهارنامه مالیاتی ارائه کردند، چرا به کسانی که اقدام کرده‌اند مفاصا حساب داده نمی‌شود؟

به گزارش ایسنا بیش از یک‌ماه است که واحدهای سنگ‌بری در اعتراض به نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده تعطیل شده‌اند و درحالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز معتقد است سازمان امور مالیاتی بر توافق آبان ماه سال گذشته پایبند نبوده و خلف وعده کرده است، معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی ورییس سازمان امور مالیاتی مدعی‌است که سنگ‌تراشان و سنگ فروشان به توافق عمل نکرده اند، حال آنکه سنگ‌بران معترض‌ هستند و نه سنگ‌فروشان و سنگ‌تراشان.
رییس انجمن سنگ‌بران شهرری تاکید دارد که علی عسکری در سخنان خود توجه کند که صنف سنگ‌بران از سنگ‌تراشان و سنگ‌فروشان مجزاست و سنگ‌بران، تولیدکننده سنگ هستند.
وی با تاکید بر این‌که سنگ‌بران در سال‌های گذشته از مشتریان، مالیات بر ارزش افزوده نگرفته‌اند که پرداخت کنند، گفت: سنگ‌بران به صورت بلندمدت و از هشت ماه تا دو سال سنگ می‌فروشند اما سازمان امور مالیاتی انتظار دارد هر سه ماه یک‌بار مالیات بر ارزش افزوده‌ای که نگرفتیم را پرداخت کنیم.

رییس انجمن سنگ بران شهرری با اشاره به این‌که تفاهم سنگ‌بران با سازمان امور مالیاتی در سال گذشته با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌ امور اقتصادی و دارایی صورت گرفته است، تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی بر توافق پایبند نیست و کسانی که طبق توافق عمل کرده‌اند نیز اکنون دچار مشکل هستند.

حجاری‌زاده در پایان تاکید کرد: درمورد کسانی که بر اساس قانون عمل نکرده اند صحبت نمی‌کنیم بلکه صحبت از مشکل سنگ‌برانی است که طبق توافق با سازمان امور مالیاتی عمل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، پیش از این رییس سازمان امور مالیاتی اظهار کرده بود که اینکه مشکل سنگ‌تراشان با مالیات چیست را باید از کسانی پرسید که به توافق خود عمل نکرده‌اند.
علی عسکری با اشاره به اینکه توافق مالیاتی با این صنف سه بند دارد، عنوان کرد: طبق بند اول باید تمام فعالان در این حوزه در نظام مالیاتی ثبت نام کنند، اما از بیش از 6000 سنگ‌فروش تنها 2850 مودی در سامانه مالیاتی ثبت نام کردند.
معاون وزیر اقتصاد همچنین ادامه داد: طبق بند دوم لازم بود فعالان این صنف اظهارنامه 4 ساله قبل یعنی 16 دوره پیش را بر مبنای تعیین شده تسلیم کنند، که در ین مورد نیز تنها 70 درصد از کسانی که ثبت‌نام کرده بودند یعنی همان 2850 سنگ فروش اظهار نامه دادند، آن هم نه برای تمام این 16 دوره بلکه برای بعضی از دوره‌ها.
عسکری با تاکید بر اینکه طبق بند سوم سنگ‌فروشان موظف شده بودند از اول سال گذشته صورت حساب‌ صادر کنند، سنگ‌فروشان به این بند نیز متعهد نبودند، تصریح کرد: ما از آن ها خواستیم قانون را اجرا کنند، با این توصیفات ما قانون و تفاهم‌نامه را اجرا نمی‌کنیم یا آنها ؟
وی با تاکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی با هر یک از سنگ‌فروشان که طبق توافق عمل کرده است مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: کسانی که به سازمان مالیاتی معترضند همان‌هایی هستند که به توافق عمل نکردند، آن‌ها اعتقاد دارند که ما نمی‌خواهیم قانون را عمل کنیم و من هم نمی‌توانم بگویم قانون را عمل نکنید، این امر در اختیار من نیست.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  60