تلاش پالایشگاه اسار هند برای شراکت با روسیه

مدیرعامل شرکت نفتی اسار هند گفت: هند و روسیه ممکن است مجددا به شرکای بزرگی در بخش انرژی تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا، راوی رویا مدیرعامل پالایشگاه اسار هند گفت: این شرکت امیدوار است که روسیه مجددا به اصلی‌ترین تامین‌کننده نفت و گاز هند تبدیل شود.
وی در نشست اقتصادی شرق گفت: روسیه زمانی بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت و گاز هند بود و ما امیدواریم که با همکاری غول انرژی روسیه(روسنفت) آن شرایط را مجددا احیاء کنیم.
راوی رویا گفت: روسنفت دارایی‌های انرژی بی‌نظیری در اختیار دارد.
الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در ماه ژوئن اعلام کرد: هند پتانسیل بالایی به عنوان مصرف‌کننده گاز دارد و مسکو و دهلی در حال مذاکره برای تدارک احداث یک خط لوله برای انتقال گاز طبیعی روسیه به هند هستند.
در ماه ژوییه شرکت روسنفت و پالایشگاه اسار هند قرار‌داد 10 ساله‌ای را برای انتقال سالانه 10 میلیون تن نفت به هند امضا کرده‌اند.
شرکت نفت و گاز طبیعی هند نیز در روزهای گذشته قراردادی را با روسنفت در زمینه فروش سهام 15 درصدی این شرکت در شرکت تابعه وانکورنفت امضا کردند.
گزارش‌ها حاکی از این است که فروش این سهام به معنی انتقال روزانه 70 هزار و 290 بشکه نفت به شرکت نفت و گاز طبیعی هند تا ماه آینده است.
گردهمایی اقتصادی شرق روسیه در شهر ولادی‌وستوک در شرق این کشور برگزار شد. این نشست جایی برای گفتگو بین سرمایه‌گذاران بین‌المللی، دولت روسیه و کشورهای منطقه آسیا – اقیانوسیه است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  5  =