صدور پروانه‌های ساخت و ساز در تهران نصف شد

در سال گذشته

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد که طی سال گذشته بیش از 10 هزار پروانه احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های شهر تهران برای ساخت بیش از 83 هزار واحد مسکونی صادر شده است که این میزان نسبت به سال پیش از آن به بیش از نصف کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که از مجموع بیش از 10 هزار پروانه ساختمانی صادر شده در تهران کمتر از 98 درصد آن مربوط به بخش خصوصی بوده است و نزدیک به 87.5 درصد از این پروانه‌ها برای ساخت واحد مسکونی صادر شده است.

این آمارها نشان می‌دهد که بیش از 9000 پروانه ساختمان برای ساخت ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر صادر شده که این میزان حدود 91.5 درصد از پروانه‌ها را شامل می‌شود.

همچنین به‌طور کلی در تمام نقاط شهری کشور طی سال گذشته بیش از 135 هزار پروانه ساختمانی صادر شده است که حدود 90 درصد آن مربوط به احداث ساختمان و نزدیک به 11 درصد آن مربوط به افزایش بنا بوده است.

همچنین حدود 83 درصد پروانه های ساختمانی کشور برای ساخت ساختمان‌های مسکونی صادر شده است.

این آمارها نشان می‌دهد که میزان صدور پروانه احداث ساختمان در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن 41.7 درصد در کل کشور و 52.3 درصد در تهران کاهش داشته است. همچنین بیشترین سهم پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در شهر تهران مربوط به منطقه 4 و کمترین سهم مربوط به منطقه 9 بوده است.

تهران از کل پروانه‌های ساختمانی صادر شده بیشترین سهم یعنی 13 درصد را دارد و استان سمنان نیز با تنها 9 درصد کمترین سهم را داشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2