اسپانیا هم به فهرست سرمایه گذاران عمرانی در ایران اضافه شد

طبقه پانزدهم ساختمان دادمان این روزها شلوغ‌تر از هر زمان دیگری است. با عبور وزیر خارجه ایران از مراحل سیاسی توافق با غرب، حالا نوبت به وزرای اقتصادی رسیده تا برای فضای به وجود آمده برنامه ریزی کنند؛ برنامه‌ای که طرح‌های عمرانی احتمالا اصلی‌ترین بعد آن را شکل می دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در طول هفته‌های گذشته هیئت‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی به دیدار آخوندی رفتند تا شرایط ایران برای حضور در عرصه حمل و نقل کشور را ارزیابی کنند. فهرستی که هر روز طولانی‌تر می‌شود و این بار باید نام اسپانیا را نیز به آخر آن اضافه کرد.
روز گذشته وزیر عمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا با وزیر راه و شهرسازی ایران دیدار و طرفین درباره توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی با یکدیگر مذاکره کردند.
در جریان این دیدار مانند دیگر دیدارهای اخیر آخوندی بخشی از طرح‌های عمرانی ایران که می‌تواند از سوی خارجی‌ها به مرحله سرمایه گذاری و ساخت برسد معرفی شد و البته وزیر راه اسپانیا را نیز دعوت کرد در همایش آینده ایران شرکت کند.
آخوندی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری حمل و نقل و مسکن و شهرسازی طی روزهای یازدهم و دوازدهم مهرماه در ایران، ضمن دعوت از تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی اسپانیا برای حضور در این همایش ادامه داد: قاعدتا این همایش از دو منظر برای جمهوری اسلامی ایران مهم است؛ نخست آنکه تمام پروژه‌ها در زمینه حمل و نقل و شهرسازی از طریق مناقصات بین المللی اجرا می‌شود و نکته دوم اینکه سرمایه گذاران خارجی در این همایش روش‌های تامین مالی خود را برای اجرای پروژه‌ها معرفی می‌کنند.
بر اساس صحبت‌هایی که چندی پیش معاون اقتصادی وزیر راه مطرح کرد این همایش دو روزه به نوعی آغاز فعالیت‌های ایران در این فضای جدید خواهد بود و برنامه های ارائه شده نه همه ظرفیت سرمایه گذاری در ایران، که بخشی از آن به حساب می‌آید.
باید دید دیدارهای پر تعداد روزهای اخیر آخوندی در عرصه عمل چه نتایجی به بار خواهد آورد و آیا اروپایی‌ها می‌توانند رقابت خود بر سر بازار ایران را در عمل نیز ثابت کنند یا باز هم نیاز به مذاکراتی جدید خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  10  =