انقعاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم ‌پزشکی اهواز با مراکز تحقیقاتی

رییس مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان‌ این‌ که تعیین مکانیزیم اثر و پیشرفت بیماری‌های مختلف در مدل حیوانی و ارائه راه‌کار برای درمان و پیشگیری از این بیماری‌ها هدف اصلی تحقیقات این مرکز است، گفت: در حال حاضر دو پروژه تحقیقاتی در این مرکز در خصوص اثر گرد وخاک بر عملکرد قلب تعریف شده و در حال انجام است.

دکتر علیرضا سرکاکی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، درباره طرح‌های پژوهشی در حال اجرا در مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، اظهار کرد: هم‌اکنون یک پروژه تحقیقاتی در خصوص عارضه‌ سکته مغزی و بیماری آلزایمر در مدل حیوانی در حال انجام است همچنین روی برخی جنبه‌های بیماری MS در مدل حیوانی کارهای پژوهشی خوبی انجام شده است و این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود: انجام تحقیقات در خصوص آریتمی (بی‌نظمی‌های ضربان قلب)، بررسی اثر گرد و غبار بر فعالیت‌های قلبی و انجام مطالعاتی در خصوص عوارض بیماری‌های مغز و اعصاب در مدل حیوانی از دیگر فعالیت‌ها و طرح‌های پژوهشی فعال در این مرکز است.

سرکاکی درباره نتایج طرح بررسی اثرات ریزگردها بر عملکرد قلب تصریح کرد: تاکنون گزارشی از نتایج این مطالعات ارایه نشده اما بخشی از نتایج آن در کنگره علمی که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار خواهد شد، ارایه می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌ که این مرکز با هدف گسترش علوم پایه فعالیت می‌کند، گفت: یافته‌های پژوهشی این تحقیقات در قالب مقالات علمی در مجلات معتبر بین‌المللی منتشر می‌شود همچنین نتایج این تحقیقات در فعالیت‌های بالینی و در مدل انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرکاکی به انقعاد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز تحقیقاتی دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با هدف انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تفاهم‌نامه‌های همکاری با پژوهشکده تحقیقات غدد دانشگاه شهید بهشتی، شبکه تحقیقات علوم اعصاب ایران و مرکز علوم اعصاب کرمان امضا کرده است همچنین کارهای پژوهشی مشترکی نیز با دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

وی درباره اولویت‌های تحقیقاتی این مرکز اظهار کرد: اولویت‌های تحقیقاتی مشخص و شامل بررسی بیماری‌ها در زمینه‌های مختلف اعصاب، قلب و عروق، گوارش و غدد در مدل حیوانی است که پس از شناسایی این بیماری‌ها راهکارهای پیشگیری و درمان نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

رییس مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که در حال حاضر برای انجام طرح‌های پژوهشی مرکز مشکل مالی وجود ندارد، تصریح کرد: این مرکز جزو مراکز تحقیقاتی مصوب دانشگاه است اما بودجه مستقل ندارد و اعتبارات آن از محل بودجه معاونت پژوهشی دانشگاه تأمین می‌شود با این وجود تاکنون در خصوص هزینه‌های تحقیقاتی با مشکلی مواجه نشدیم.

سرکاکی با اشاره به این‌ که بیشتر فعالیت‌های تحقیقاتی در قالب پروژه‌های پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌محور دانشگاه انجام می‌شود، در خصوص روند انجام تحقیقات و حمایت‌های مرکز، گفت: هر طرح پژوهشی در دانشگاه چه در زمینه بالینی یا علوم پایه، در صورت کاربردی‌ بودن حمایت می‌شود و مشکلی در تأمین هزینه‌های انجام آن وجود ندارد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −  13  =