طراحی سامانه آزمون آنلاین و اپلیکیشن کتاب نیمه دیجیتال در کشور

فناوران یک مجموعه دانش بنیان داخلی موفق به طراحی سامانه ایمن آزمون آنلاین و اپلیکیشن کتاب نیمه دیجیتال شدند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این دو دستاورد فناوری طی مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

مرضیه گرد در گردهمایی «توسعه آموزش و پژوهش با رویکرد فناوری» با تاکید بر اینکه باور داریم برای دستیابی به کشور توسعه یافته نیازمند انسان های توسعه یافته هستیم که این انسان ها نیز نیازمند آموزش توسعه یافته هستند گفت: امروز تاثیر فناوری را در زندگی فرزندان خود شاهد هستیم و باید با زبان این نسل با آن ها سخن گفت و کشوری متمدن اسلامی و با فرهنگ باید تغییر رفتار در شیوه های حرکتی و آموزشی داشته باشد که این کار در مجتمع آغاز شده و با توجه به اینکه ما در بخش دولتی توفیق همکاری داریم خوشحال می‌شویم که این اقدام را به اقصی نقاط کشور توسعه دهیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی ادامه داد:‌ با توجه به رویکرد فرهنگی و تربیتی مجتمع فنی تهران امیدواریم در جلسات کیفیت بخشی که در مدارس غیردولتی دنبال می‌کنیم با تجارب شما حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشیم.

خانپور، مدیرکل فنی و حرفه ای استان تهران هم در این مراسم گفت: باید بحث آموزش های مجازی را با توجه به استفاده از بهترین اساتید، افزایش حجم آموزش، جذابیت و ارزیابی همسان و ارتباط گسترده دانشجو با اساتید و قابلیت ثبت و بازنگری رونق دهیم و زمینه اشتغال پایدار را برای جوانان فراهم کنیم .

دکتر سعید سعادت هم در این گردهمایی با اشاره به توسعه آموزش و پژوهش با رویکرد فناوری گفت:بیش از سه دهه است که ما در حوزه آموزش مهارتی اشتغال داریم و از ابتدا که این فعالیت را در حوزه آموزش های مهارتی آغاز کردیم، هدف ما بحث توسعه اشتغال و کارآفرینی بود و همواره به مهارت های مختلف در حوزه کسب و کار پرداختیم چون بیش از دانشگاه به آموزش های مهارتی و مادام العمر نیاز داریم.

وی افزود: از ابتدا احساس کردیم بین آموزش های رسمی و نیاز بازار شکافی وجود دارد و هدف ما پرکردن این شکاف است؛ به اعتقاد ما آموزش، ابزاری برای رسیدن به هدف کارآفرینی و اشتغال است و می توانیم از مزیت نسبی خودمان استفاده کنیم و در این زمینه با چند دانشگاه خارجی قرارداد بستیم و تاکنون بیش از هزار دوره مهارتی را در زمینه های مختلف سپری کردیم.

مدیرعامل مجتمع فنی تهران گفت:‌ بیش از 80مرکز در سراسر کشور با ما همکاری می‌کنند و ‌سالانه بیش از 100هزار نفر را آموزش می دهیم.

سعادت همچنین در این مراسم از کتاب نیمه دیجیتال به همراه اپلیکیشن موبایل و Mobile Learning(نرم افزار یادگیری الکترونیکی همراه) ،سیستم کنترل هوشمند تردد و حضور و غیاب دانشپذیران، مجله الکترونیکی وب و نرم افزار جدید پارس لوگو رونمایی کرد.

وی در عین حال از نرم افزار جدید مجتمع به نام آفتابگردان شایستگی رونمایی کرده و به ارائه توضیحاتی در این مورد پرداخت و افزود: این نرم افزار با توجه به گفته های حضرت علی (ع) در مورد شایستگی و منشور کوروش کبیر و با الگویی ایرانی اسلامی آماده شده است.

سعادت ادامه داد: یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما مدیریت بر مبنای شایستگی است و دولت هم روی این موضوع حساس است که مدیران بر اساس شایستگی باید انتخاب شوند و معمولا آموزش هایی که ارائه می‌شود آموزش بر مبنای شایستگی است که می تواند انسان را متحول کند.

وی همچنین از تولید سامانه یادگیری همراه با عنوان «ره توشه» خبر داد که هنور تجاری نشده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −    =  71