آمادگی ایران برای سد سازی در عمان

حرکت قطار انتقال تکنولوژی شیرین‌سازی و مدیریت آب از عمان

وزیر نیرو گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته، قرار بر این شد که دولت ایران در زمینه‌ احداث سد، مدیریت منابع آب، تبادل تجربیات و قوانین و مقررات آب فعالیت‌های مشترکی با سلطنت عمان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید چیت‌چیان در دیدار با وزیر شهرداری‌های منطقه‌ای و منابع آب سلطنت عمان با اشاره به حوزه فعالیت وزیر این کشور گفت: با توجه به این‌که فعالیت وی در حوزه آب است و ایران نیز با شرکت‌های عمان سابقه فعالیت خوبی داشته مذاکراتی در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون سابقه‌ی فعالیت ایران و عمان موفق بوده، لذا قرابر براین شد که با ایجاد یک کمیته فنی مشترک و درج زمینه‌های همکاری در آن بتوانیم فعالیت اجرایی خوبی را با این کشور آغاز کنیم.

چیت‌چیان در خصوص مذاکرات صورت گرفته با سلطنت عمان گفت: قرار بر این شد شرکت‌های ایرانی با حضور در عمان در مورد مواردی که می‌تواند منجر به اجرای پروژه شود بحث و بررسی کنند.

وزیر نیرو درباره‌ی حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در این پروژه‌ها گفت: هنوز میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه مشخص نشده است.

چیت‌چیان در خصوص تکنولوژی آب شیرین‌کن و برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده در این زمینه گفت: کشور عمان همانند بسیاری از کشور‌های منطقه خلیج‌ فارس و دریای عمان استفاده گسترده‌ای آب شیرین‌کن دارند لذا ما هم قصد داریم از این تکنولوژی استفاده کنیم.

در ادامه احمد بن محمد الشحی – وزیر شهرداری‌های منطقه‌ای و منابع آب سلطنت عمان – با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با وزیر نیروی ایران گفت: ما برنامه‌های زیادی برای همکاری در حوزه‌های مدیریت و مطالعه منابع‌ آب داریم.

وی با بیان این‌که سلطنت عمان برنامه‌های خود را از طریق احداث سد، خطوط انتقال آب و مطالعات در زمینه‌ی آب پیش می‌برد، گفت: ما تمایل داریم که بخش خصوصی ایران نیز در این زمینه فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  30