جهاددانشگاهی البرز در نظارت بر طرح آمایش سرزمینی استان موفق بوده است

استاندار البرز:

استاندار البرز گفت: عملکرد جهاددانشگاهی استان البرز در نظارت بر طرح آمایش سرزمینی استان موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، سید حمید طهایی در نشستی که با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور و رئیس جهاد دانشگاهی البرز در محل استانداری البرز برگزار شد، گفت: آمار و اطلاعات مناسبی در استان درباره آمایش سرزمینی وجود نداشت و در این زمینه از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استان استفاده شد.

وی افزود: در حوزه اجتماعی نیز جهاد دانشگاهی در استان کارهای خوبی را انجام داده است و کارهای دیگری نیز در حال انجام است که می‌تواند برای استان دستاوردهای خوبی داشته باشد.

طهایی ضمن اشاره به تنوع قومی و فرهنگی در استان البرز تصریح کرد: همه قومیت‌ها و فرهنگ‌ها به همراه اتباعی از 20 کشور جهان در استان البرز حضور دارند و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه پروژه‌های علمی خوبی را انجام دهد.

استاندار البرز یادآور شد: مهم‌ترین سوال از جهاد در زمینه قومیت‌ها این است که با توجه به تنوع قومی و فرهنگی، جهاد دانشگاهی چگونه می‌تواند اتحادی را با طراحی المان استان در البرز میان این قومیت‌ها ایجاد کند که به جای منافع قومی در استان منافع ملی در نظر گرفته شود و اگر این کار انجام شود عمل ارزنده‌ای انجام شده است.

وی به فراگیری بزهکاری در البرز اشاره کرد و گفت: آمار بزهکاری‌های اجتماعی در استان زیاد است و اگر جهاد بتواند در زمینه شناسایی و رفع این معضلات کاری جدی انجام دهد به پایتخت نیز کمک زیادی کرده است.

طهایی اذعان کرد: در بخش تحقیقات و پژوهش جهاد دانشگاهی می‌تواند از بودجه‌های استانداری استفاده کند و استانداری می‌تواند منابع مالی این بخش را تامین کند.

وی به مشکلات بودجه عمرانی در استان اشاره کرد و افزود: کل بودجه عمرانی استان در سال جاری 97 میلیارد تومان است و بسیاری از دستگاههای استان نیز اجاره نشین هستند به طوری که سال گذشته پنج میلیارد تومان هزینه اجاره این دستگاه‌ها بود. به همین دلیل بسیار بعید است که استانداری بتواند در بخش عمرانی به جهاد دانشگاهی کمک کند.

استاندار البرز ادامه داد: درآمد مالیاتی استان البرز چند برابر سایر استان‌هاست و این درآمدها به خزانه کشور واریز می‌شود اما زمانی که بحث نیاز استان به بودجه مطرح می‌شود گفته می‌شود که البرز استانی توسعه یافته است و به بودجه زیادی نیاز ندارد.

طهایی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در بخش تحقیقات کشاورزی کشور گفت: استان البرز از سال 1285 قطب کشاورزی علمی بوده است و در این زمینه پارک علم و فناوری می‌تواند توسعه خوبی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: برای این کار منطقه طالقان بهترین مکان برای فعالیت است که هم آب مناسب در اختیار دارد و هم زمین خوبی در دسترس است و با توجه به انسجامی که میان مردم و مسئولین وجود دارد می‌توان در این زمینه موفق بود.

استاندار البرز به مشکلات ناشی از افزایش محدود حوزه شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها محدوده خود در حومه شهرها را افزایش داده و تا برخی از شهرک‌های صنعتی امتداد داده‌اند که مشکلات زیادی را در توسعه این واحدها به همراه داشته است جهاد نیز مشکل خود در این زمینه را باید از حوزه عمرانی شهرداری پیگیری کند.

طهایی در پایان به اهمیت توسعه فناوری در استان البرز اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان و IT کار درآمد و زمینه فعالیت زیادی در استان البرز دارند، در حال حاضر دولت از طریق معاونت فناوری ریاست جمهوری حمایت خوبی از این شرکت‌ها به عمل می‌آورد و جهاد دانشگاهی نیز اگر بتواند فعالیت مناسبی داشته باشد می‌تواند از این حمایت‌ها برخوردار شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  6