تصویب اجرای طرح کلان «ایجاد دانش فنی تولید واکسن ویروس پاپیلومای انسان»

در جلسه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صورت گرفت

در جلسه شورای تخصصی پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران هفت طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین اجرای طرح کلان «ایجاد دانش فنی تولید واکسن ویروس پاپیلومای انسان» به تصویب رسید.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر صمیمی، معاون توسعه فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران گفت: درششمین جلسه شورای تخصصی پژوهش، فناوری و تجاری سازی که در دفتر معاونت توسعه فناوری برگزار شد، موضوع تصویب پایان، افزایش زمان و اجرای هفت طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صمیمی در توضیح این مطلب افزود: در مجموع موضوعات مطرح‌شده در جلسه با پایان یک طرح از پژوهشکده مواد پیشرفته و انرژی‌های نو و افزایش زمان دو طرح از پژوهشکده مذکور موافقت شد.

وی اظهار کرد: همچنین یک طرح از پژوهشکده مکانیک و دو طرح از پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی نیز برای اجرا تصویب شد و طرح کلان «ایجاد دانش فنی تولید واکسن ویروس پاپیلومای انسان» از پژوهشکده زیست فناوری، با مدیریت اجرایی دکتر بختیاری در قالب طرح کلان و با پنج زیر پروژه در مدت سه سال و اعتبار 9 میلیارد و 920 میلیون ریال از محل درآمد حاصل از فروش دانش فنی طرح تولید میکروآلگ به تصویب شورا رسید.

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در خصوص اهمیت این طرح افزود: ویروس پاپیلومای انسان، عامل سرطان نواحی تناسلی در زنان ومردان بخصوص 99 درصد موارد سرطان رحم است. موارد مرگ و میر ناشی از سرطان رحم سالیانه در دنیا 247 هزار نفر است که بیش از 85 درصد موارد مرگ در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران است که البته تنها سرطان قابل پیشگیری با واکسن اختصاصی نیز هست.

وی تصریح کرد: طبق نظر وزارت بهداشت باید همه افراد بویژه خانم‌ها به‌ منظور جلوگیری از بروز بیماری علیه این ویروس واکسینه شوند؛ لذا تولید آن جزو اولویت‌های کشور اعلام شده‌ است که سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برای اولین بار گام جدیدی در این راستا برداشته و طرح مذکور را تصویب کرده‌ است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −    =  74