طیبی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت وقف برای فعالیت‌های تحقیقاتی

در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

رییس جهاد دانشگاهی گفت: بنیان و اساس توسعه در هر جامعه‌ای توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه است و این نهاد انقلابی در زمینه الگوسازی در این سه حوزه، تلاش‌های موفقی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد دکتر حمید رضا طیبی در دیدار با آیت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در زمینه علوم سلولی افزود: این فعالیتهای در مرز دانش خوشبختانه کاربردی هم شده‌اند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی بیمارستان بزرگ رویان و توسعه دستاوردهای این پژوهشگاه در ادامه تصریح کرد: این نهاد همچنین در زمینه فناوری و از جمله طراحی و ساخت دکل های نفتی، حوزه کشاورزی و ژنتیک کارها و اقدامات خوبی را انجام و نشان داده که کشور توان حرکت در مرز فناوری را دارد.

وی ادامه داد: حدود 90 درصد فرستنده‌های رادیویی که در سطح کشور فعال هستند، از فرستنده‌های تولید و ساخته شده جهاد دانشگاهی است.

رییس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: برنامه سه ساله پنجم این نهاد بر اساس نیازهای کشور و مزیت‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیتهای مالی استانها تهیه شده و هم اکنون نیازمند اعتبار و منابع مالی لازم برای اجراست.

طیبی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی و عمومی غیردولتی است که 20 درصد اعتباراتش دولتی است و 80 درصد مابقی را از طریق فعالیتهای پژوهشی و آموزشی تأمین می‌کند.

وی افزود: در زمینه حفظ گیاهان دارویی اقداماتی برای اصلاح الگوی کشت، بومی‌سازی و تکثیر گیاهان دارویی صورت گرفته است.

طیبی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی پنج مجتمع بزرگ علمی پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی بیان کرد: این پنج مجتمع در بخشهای برق و الکترونیک، شیمی و پتروشمی، آب و داروهای نو ترکیب در سطح کشور احداث و راه اندازی خواهند شد.

وی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی بیش از هر چیز به تحقیق و پژوهش اهمیت می‌دهد، بنابراین از روحانیت توقع داریم به فرهنگ‌سازی برای ترویج وقف تحقیقاتی بخصوص تحقیقات پزشکی در کشور توجه داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت موقوفات برای پژوهش در کشور استفاده کنیم.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: یکی از اتفاقات مبارک در جهاد دانشگاهی کار و فعالیت بر پایه دانش است.

وی افزود: تفکر، سیاست و حرکت جهاد دانشگاهی کار دانش بنیان و دانش معطوف به کار و نتیجه است که باید این روش در دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی استفاده شود.

آیت الله ملک حسینی اظهارکرد: دانش سایر مراکز علمی و دانشگاهی هم باید به همین سمت و سو معطوف باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منابع انسانی خوب، با استعداد و قوی در این استان وجود دارد، تصریح کرد: در صورتی که زمینه فراهم شود، سرمایه گذاری در این استان به هدر نمی رود.

آیت‌الله ملک حسینی بیان کرد: با توجه به پتانسیلها و ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد این استان نیازمند نگاه و توجه مثبت جهاد دانشگاهی است تا بتواند به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

وی با اشاره به وجود جنگلهای بلوط در استان اضافه کرد: با انجام فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی می توان از گیاهان دارویی استان در درآمدزایی بهره گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  12