وابستگی اعتقادی و دینی را در وجود نخبگانمان ایجاد کنیم

معاون بنیادملی نخبگان کشور در جشنواره منطقه‌ای رویش زاگرس:

معاون توسعه، مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: تلاش ما بر این است که اقتصاد، فرهنگ و هرآنچه که یک ملت پویا به آن نیاز دارد را برپایه دانش بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، دکتر موسوی کوهپر در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه‌ای رویش زاگرس، اظهار کرد: محور فعالیت‌های استان لرستان از دیرباز بر پایه دانش بوده است که وجود مفرغ‌ها و سازه‎های تاریخی در استان مانند پل‌ها و بنا‌ها نشان دهنده دانش محور بودن فعالیت‌های گذشتگان در لرستان است.

وی با اشاره به اینکه مفرغ لرستان یکی از افتخارات ملی ماست، اظهار کرد: هزاران راز نگفته در این اثر نهفته است، رازهایی مانند باور، اندیشه و فناوری در پشت این آثار نهفته است که حاصل تلاش و اندیشه ورزی بزرگان ماست.

موسوی کوهپر اذعان کرد: پل‌های عظیمی که در استان لرستان وجود دارد نشان دهنده این است که بزرگان بر پایه دانش کار کرده‌اند و باید این را بدانیم که لرستان بدون اندیشه و فناوری بزرگانش این تاریخ و پیشینه را نداشت.

معاون توسعه، مدیریت و منابع ملی نخبگان کشور گفت: تلاش ما بر این است که اقتصاد، فرهنگ و هرآنچه که یک ملت پویا به آن نیاز دارد را برپایه دانش بگذاریم، به همین دلیل است که بنیاد ملی نخبگان جشنواره منطقه‎ای را در سیاست‌های خود قرار داده است.

وی بیان کرد: رمز موفقیت بنیاد در این راه می‌تواند حضور بنیاد نخبگان در اقصی انقاط کشور باشد چرا که استعدادهای زیادی در سطح کشور وجود دارد که زمینه برای فعالیت و حضور آن‌ها وجود ندارد و بنیاد باید برای آن‌ها فرصتی را ایجاد کند که بتوانند آنچه در ذهن دارند را به منصه ظهور برسانند.

موسوی کوهپر بیان کرد: در سند راهبردی ملی نخبگان که تمامی دستگاه‌ها موظف به کمک به نخبگان بوده و در تلاش برای این‌که نخبگان بتوانند ایده‌های خود را تجاری کنند سهیم هستند، از جمله دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که می‌خواهند یک نخبه را به بنیاد معرفی کنند، خود باید آن‌ها را حمایت کنند و در این میان بنیاد نخبگان نقش نخ تسبیح را دارد.

وی با بیان اینکه ما باید نخبگان را شناسایی کرده و فضا را فراهم و برای بروز ایده‌ها بسترسازی داشته باشیم، تصریح کرد: کشور ما در مقایسه با کشورهای اروپایی مواهب و ثروت‌های زیادی دارد که یکی از این مواهب استعدادهای بی‌بدیل و جوانان دانشمند و اندیشمند است.

وی گفت: جوانان و استعدادهای ما سرمایه‌های جاری هستند و باید از آن‌ها استفاده کنیم که آن‌ها بتوانند ثروت‌های طبیعی کشور را به فرصت تبدیل کنند، اگر به جوانان میدان بدهیم کشور پیشرفت می‌کند.

این مقام مسئول گفت: پیشرفت علمی ایران در دو دهه اخیر در سطح منطقه و کشور بی‌نظیر بوده است، بنیاد نخبگان استارت کار را زده است و اگر بناست نخبه‌ای از دانشگاه و ادارات معرفی شود همین مکان‌ها و ادارات بهترین جا هستند.

وی گفت:‌ همان گونه که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند؛ باید کشور را بر پایه دانش هدایت کنیم، با این اقداماتی که بنیاد پیش رو دارد و با ظرفیت‌هایی که داریم باید دست در دست هم داشته باشیم.

موسوی تصریح کرد: ما باید تعلق و وابستگی اعتقادی و دینی را در وجود نخبگانمان ایجاد کنیم که در صورت خروج از کشور برای کسب علم دوباره به میهن خود بازگردند و در توسعه و پیشرفت آن سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که ایران در زمینه علم و دانش حرف اول را در منطقه و جهان بزند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  8