استقرار ۶۰ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس تا پایان امسال

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه خبر داد

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای دانشگاه گزارشی از روند فعالیت و برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری ارائه کرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر فتح‌الله امی در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه تربیت مدرس در رتبه‌بندی پژوهشی دوم و در فناوری رتبه دوازدهم را داراست. آنچه ما به عنوان برنامه در برنامه ششم کشور در نظر داریم، این است که پژوهش در دانشگاه به خوبی مورد توجه قرار گیرد و ایده‌های فناورانه و تبدیل آن ایده‌ها به تجاری سازی صورت گیرد تا چرخه فناوری تکمیل شود.

وی افزود: در پارک علم و فناوری چهار مرحله پیش رشد،‌ رشد،‌ تولید نیمه صنعتی در پارک و تولید صنعتی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و مرکز رشد در جهت کمک به شرکت‌های جوان و نوپا نقش پرورش دهنده را ایفا می‌کند و در هنگام آغاز به کار شرکتهای نوپا یعنی زمانی که بسیار حساس و آسیب پذیرند، برای آنها امکان رشد را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کار پذیرش 34 واحد فناور در مرحله یک به اتمام رسیده و سایت نرم‌افزاری پارک راه‌اندازی شده است و ما نیاز به تبلیغات محیطی در دانشکده‌ها داریم و پنج نفر از اعضای هیات علمی در پنج زمینه فنی و مهندسی، هنر و علوم انسانی، سلامت و پزشکی، علوم پایه و کاربردی و علوم کشاورزی فعالیت‌هایی را در این راستا انجام داده‌اند و تاکنون تعداد 180 طرح به مرکز رشد ارسال شده که 53 طرح داوری شده و 34 طرح پذیرفته شده که بیش از 70 درصد طرح‌ها مربوط به خارج از دانشگاه است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد:‌ زمین‌های شهید بابایی که قبلا پارک علم و فناوری در آن مستقر بود را به سایت گیاه شناسی و گیاهان دارویی تبدیل خواهیم کرد و ساختمان پارک علم و فناوری در جوار دانشکده کشاورزی در حال ساخت است و شرکت‌های داخلی و خارجی به راحتی می‌توانند در آن فعالیت کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد:‌ تا پایان امسال باید 60 واحد فناور و تا سال 1404، 320 واحد فناور در مرکز رشد مستقر شوند و تا پایان برنامه هفتم توسعه نیز باید از طریق واحدهای فناور برای 1575 نفر ایجاد اشتغال کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  8  =