کارگاه آموزشی «آشنایی با فرایند اجرایی آیین‌نامه اعطای جایزه‌های تحصیلی»

در بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد

کارگاه آموزشی «آشنایی با فرایند اجرایی آیین‌نامه اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» در دو نوبت صبح و عصر در تالار اجتماعات بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این کارگاه یک‌روزه با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان تهران و در دو نوبت صبح، ویژه کارشناسان بنیادهای نخبگان استانی و نوبت عصر، ویژه مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های‌برتر کشور در محل بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست یدالله اردوخانی، رئیس بنیاد نخبگان استان تهران ضمن خیرمقدم به حضار با اشاره به گسترده و متنوع شدن دایره تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به مستعدان‌برتر، گفت: طبق تغییرات جدید آیین‌نامه‌های بنیاد و با سعه دایره نخبگانی، افراد بیشتری می‌توانند از حمایت‌های درنظر گرفته شده برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود اغلب دانشگاه‌های بزرگ کشور در تهران، بنیاد نخبگان این استان بیشترین حجم کاری ممکن را در قیاس با دیگر بنیادهای نخبگان استانی دارد، افزود: یکسال از اجرای آیین‌نامه جدید گذشته است. امید است باتوجه به نتایج به‌ دست آمده و تجربه یک ساله، در سال جدید این تسهیلات به بهترین نحو در اختیار افراد مشمول قرار بگیرد.

در ادامه این کارگاه، تعدادی از مدیران و کارشناسان معاونت‌های برنامه‌ریزی‌ و نظارت بنیاد ملی نخبگان و ستاد اجرایی‌سازی سند راهبردی نخبگان، با اشاره به ویژگی‌های فرد مستعدبرتر از نگاه آیین‌نامه جدید و تأکید بر استمرار فعالیت‌های نخبگانی افراد برای برخورداری مداوم از تسهیلات ارائه شده و همچنین توضیح نحوه برخورداری مستعدان‌برتر از امکان خدمت نظام‌وظیفه‌تخصصی، آیین‌نامه اعطای جایزه تحصیلی را تشریح کردند.

آشنایی با بخش مرتبط با جایزه‌های تحصیلی در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان و چگونگی کار کردن با آن و آشنایی با بیمه اشتغال و درمان تکمیلی از دیگر بخش‌های کارگاه آموزشی آشنایی با فرایند اجرایی آیین‌نامه «اعطای جایزه تحصیلی» بود. در ادامه با حضور کارشناسان شرکت پشتیبان، نحوه کار کردن با سامانه چه از طریق دانشگاه‌های‌برتر و چه از طریق بنیادهای نخبگان استانی برای حضار تشریح و تبیین شد.

بر اساس این گزارش، بخش پرسش و پاسخ نیز قسمت انتهایی این کارگاه بود که در این بخش مدیران و کارشناسان دانشگاه‌ها و کارشناسان بنیادهای نخبگان استانی ابهامات و سؤالات خود را درمورد جزئیات عنوان شده مطرح ‌کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  −  78  =