اشتغال بیش از سه هزار نفر در پارک فناوری پردیس

در کارگروه مشورتی ستاد راهبری نقشه جامع اعلام شد

یکصد و شصت و چهارمین جلسه کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست دکتر منصور کبگانیان، قائم مقام این ستاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این جلسه اقدامات پارک فناوری پردیس به منظور اجرایی‌سازی اقدامات ملی نقشه جامع علمی کشور ارائه شد.

در این گزارش با اعلام این موضوع که در پارک فناوری پردیس، 300 شرکت دانش‌بنیان فعال هستند، اشتغال بیش از سه هزار نفر و اجرای 10 پروژه ملی در زمینه اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز مورد اشاره قرار گرفت.

بر پایه همین گزارش، حدود 30 شرکت فعال در این پارک محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر می‌کنند که درآمد این شرکت‌ها در سال گذشته از صادرات محصولات خود به 40 میلیارد ریال بالغ شده است.

اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام درباره ساماندهی فن ‌بازارهای عمومی و ایجاد فن بازارهای تخصصی در حوز‌ه فناوری‌های دارای اولویت در نقشه جامع علمی کشور نیز به عنوان مهم‌ترین سرفصل اقدامات انجام شده در این پارک فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در بخش پیش از دستور این جلسه گزارشی از رونمایی و افتتاح طرح کلان ملی شبیه‌ساز سقوط آزاد یا تونل باد عمودی برای بهینه سازی آموزش پرواز و چتربازی و جلوگیری از خروج ارز از کشور ارائه شد.

پس از ارائه این گزارش، اعضا بر اطلاع رسانی به موقع و مستند از دستاوردهای علم و فناوری کشور در سطح بین‌المللی تأکید کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  6