جلوگیری از بروز دیابت با کاهش منیزیم به اثبات رسید

براساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران ایرانی؛

یک متخصص بیوشیمی بالینی با بیان اینکه پیشگیری از بروز دیابت با کاهش منیزیم به اثبات رسیده است، تاکید کرد: زنان باردار با ویژگی چاقی شکمی، 10 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند و کاهش منیزیم می تواند از بروز این عارضه پیشگیری کند.

دکتر ابراهیم مصطفوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه تخریب سلول‌ها توسط عوامل استرس زای بیرونی به اثبات رسیده است، گفت: بررسی آثار استرسی ناشی از قرار گرفتن پروتئین های سیتواسکلتی غشای گلبول های قرمز در مقابل غلظت بالای کلسیم در محیط به عنوان پژوهش پایه در مجله غشای بیولوژی آمریکا در سال 2014 به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: بر طبق این پژوهش، عامل یا عواملی از جمله آلودگی هوا، بیماری های مختلف، دیابت و اکسیدان‌ها با ایجاد اختلال در انتقال یون کلسیم به داخل سلول و نظیر آن می تواند در افزایش و تسریع تخریب سلول ها موثر باشد.

این عضو گروه پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: نتایج حاصل از این پژوهش پایه پژوهشی است که بر روی 80 نفر از جامعه انسانی با ویژگی زنان باردار چاق با هدف تاثیر چاقی شکمی بر بروز دیابت بارداری انجام شد.

مصطفوی با اشاره به اینکه این پژوهش در مجله منیزم آمریکا پذیرفته شده است و قرار است در طی سال 2015 به چاپ برسد، خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که جامعه مورد مطالعه یعنی زنان باردار با ویژگی چاقی شکمی، 10 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان یادآور شد: نتایج این پژوهش برای نخستین بار نشان داد که عوامل استرس زا از جمله کاهش منیزیم می تواند به طور موثری موجب پیشگیری از بروز دیابت در افراد شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  48