کلیات آیین‌نامه نظارت و ارزیابی دستگاه‌های قرآنی کشور تصویب شد

در کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی

بیست و یکمین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، در این جلسه ضمن بررسی احکام پیشنهادی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور جهت درج در بخش علم و فناوری برنامه ششم توسعه، آیین‌نامه پیشنهادی کمیسیون در مورد ارزیابی دستگاه‌های قرآنی کشور بررسی و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت.

دکتر ابوالفضل خوش منش، دبیر کمیسیون با اعلام این خبر افزود: برنامه ارزیابی دستگاه‌های قرآنی در سال 1393 با محوریت شورای توسعه فرهنگ قرآنی اجرا شد. آیین‌نامه این برنامه برای اجرای تخصصی مطابق شاخص‌های مورد نظر کمیسیون‌های تخصصی به آنها ارجاع شده بود.

عضو کمیته پایش و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: هدف کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور از ورود به عرصه پایش و ارزیابی اولا ارزیابی دستگاه‌های عضو این کمیسیون و در مرحله دوم ارزیابی سایر دستگاه‌ها از حیث کار آنها بر تحقیق و پژوهش شایسته که از موارد تصریح شده در منشور توسعه فرهنگ قرآنی محسوب می‌شود، است.

وی افزود: پس از تصویب کلیات مقرر شد این آیین‌نامه به کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی ارجاع شود تا علاوه بر بررسی جزئیات شیوه‌نامه و شاخص‌های تخصصی نظارت و ارزیابی نیز طراحی و تصویب شود.

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور همچنین در این جلسه با ارائه گزارشی از روند داوری طرح‌نامه‌های پژوهش و آموزش عالی قرآنی که متعاقب فراخوان این مرکز واصل شده‌ است، خاطرنشان کرد:‌ روش برنامه‌محوری در این مرحله تا کنون بسیار موفق بوده، به نحوی که در مقایسه با فراخوان قبلی که به شیوه دستگاه‌محوری عمل شده بود درخواست اعتبارات جهت‌دهی شده و عناوین حدود 90 درصد اعتبارات درخواستی منطبق با نیازهای اعلام شده تشخیص داده شده است. این درحالی است که در فراخوان دوره قبل در این مرکز فقط 10 درصد درخواست‌ها منطبق با نیازهای مرکز تشخیص داده شد.

رئیس کمیته تخصیص اعتبارات و نظارت بر اجرای برنامه‌های پژوهش و آموزش عالی قرآنی تصریح کرد: این کمیته ضمن بررسی تمام طرح‌نامه‌های دریافتی، طرح‌نامه‌هایی را که عناوین آنها منطبق با برنامه‌های ملی ارزیابی شده برای بررسی تخصصی به کمیته‌های راهبری مرتبط ارجاع داده است.

بر اساس این گزارش، در این مرحله مدیران برنامه مطابق شیوه‌نامه‌ها و فرم‌های مصوب کمیته نظارتی موظفند طرح‌نامه‌ها را ارزیابی کرده و نتایج را در رد، قبول یا اصلاح آنها به این مرکز اعلام کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  +    =  41