معیارها و شاخص‌های داوری جایزه پیامبر اعظم (ص) بررسی شد

جلسه اهدای جایزه پیامبر اعظم (ص) به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این جلسه که دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمدرضا عارف و دکتر مهدی گلشنی (اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی) نیز در آن حضور داشتند، موضوع تابعیت و یا اقامت نامزدهای دریافت جایزه پیامبر اعظم (ص) در کشورهای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا تابعیت دانشمندان حائز شرایط دریافت جایزه و همچنین ارتباط علمی آنان با کشورهای متبوع خود از جمله ملاک‌های تقدیم جایزه باشد.

در ادامه جلسه دکتر حسن ظهور، مشاور رئیس فرهنگستان علوم نیز گفت: هدف از این جایزه که به نام پیامبر بزرگوار اسلام (ص) مزین است، اعتلای علمی در جهان اسلام است و استقبال بسیار خوب و گسترده‌ای از این جایزه شده، به گونه‌ای که دانشگاه‌های معتبر اکثر کشورهای جهان برای دریافت این جایزه نامزدهای خود را معرفی کرده‌اند.

وی افزود: در مذاکرات صورت گرفته با برخی از نامزدهای دریافت جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) این نکته به آنان یادآوری شده است که بعد از دریافت جایزه با کشورهای متبوع خود ارتباط بیشتری داشته باشند و کارگاه آموزشی و کنفرانس‌های علمی در کشور خود برگزار کنند.

در ادامه جلسه روند داوری جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و در گزارشی که درمورد این موضوع ارائه شد، این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که برای انتخاب منتخبین جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص)، تیم‌های داوری متشکل از استادان دانشگاه‌های معتبر کشور که دارای بالاترین رتبه‌های علمی در حوزه تخصصی خود هستند، تشکیل شده است.

در بخش دیگری از این گزارش، بررسی رزومه علمی از طریق تعداد مقالات ارائه شده در نشریات و کنفرانس‌های علمی معتبر بین‌المللی و موثر بودن تحقیقات و پژوهش‌های علمی انجام شده از طریق تبدیل این مقالات به فرآورده‌های علمی جزء ملاک‌های بررسی صلاحیت علمی برای دریافت جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) بر شمرده شده است.

دکتر مخبر دزفولی همچنین در این جلسه طی سخنانی گفت: جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) حرکتی شایسته به منظور معرفی توانمندی‌های علمی جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: برای انتخاب برندگان جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) باید اساسنامه جایزه دقیقا رعایت و دقت شود تا این جایزه بزرگ از اهداف خود منحرف نشود.

بر اساس این گزارش، نخستین دوره اهدای جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) چهارم دی ماه امسال و مصادف با ایام میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  6  =  14