اختصاص فضایی به مناطق ویژه علم و فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف خبر داد

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص فضایی به مناطق ویژه علم و فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش که در آذرماه برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، مهندس مصطفی کاظمی در نشست هم‌اندیشی تدوین تفاهم‌نامه همکاری مناطق ویژه علم و فناوری که با حضور نمایندگان مناطق ویژه کشور و با محوریت تدوین تفاهم‌نامه و چارچوب اولیه تفاهم‌نامه سازمان‌ها با کانون‌های ذیربط برگزار شد، ضمن اشاره به تقدیر معاون اول رئیس جمهور از دبیرخانه شورای عالی عتف از تلاش مناطق ویژه علم و فناوری استان‌ها تشکر کرد.

وی سپس به مصوبه هجدهمین جلسه شورای عالی عتف در مورد اساسنامه سازمان‌های عامل مناطق ویژه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: سیاست دولت و شورای عالی عتف بر جذب سرمایه گذاران خصوصی است و این موضوع در اجماع حداکثری اعضای شورای عالی عتف در تصویب اساسنامه سازمان عامل مناطق ویژه علم و فناوری مشهود بود.

کاظمی در ادامه به برگزاری هفته پژوهش در هفته آخر آذرماه اشاره کرد و گفت: سال گذشته حضور چندان چشمگیری نداشتیم و تنها برخی از طرح‌های کلان مشارکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، غرفه‌ای با مساحت 400 مترمربع را در اختیار خواهیم داشت و برای هر منطقه ویژه نیز فضایی در نظر گرفته خواهد شد. بنابراین این هفته فرصت خوبی است که مناطق ویژه ادبیات مربوط به این حوزه را بین دست اندرکاران علم و فناوری کشور جا بیندازند و شایسته‌تر است که مناطق ویژه هر استان به طور جدی در این زمینه فعالیت کنند.

در ادامه نشست، دکتر علی جهانگیری، رئیس منطقه ویژه استان آذربایجان شرقی نیز با ارائه توضیحاتی درباره تفاهم‌نامه منطقه ویژه ربع رشیدی با دانشگاه تبریز و کانون خلعت پوشان گفت: این تفاهم‌نامه برای شکل گیری یک کانون در محوطه‌ای که در مالکیت دانشگاه تبریز است، تهیه شده است.

وی به تفاوت‌های استان‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: ما در حین کار به مفاد و بخش‌های مختلف این تفاهم نامه رسیده‌ایم و این گونه نبوده است که در دفتر کار خود بنشینیم و آن را بنویسیم.

جهانگیری با ارائه بندهای مختلف تفاهم نامه نگارش شده از جمله موضوع، اهداف، تعهدات کانون، تعهدات سازمان منطقه ویژه، مدیریت کانون و وظایف شورای رهبری توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه بحث، پیشنهاد شد که در جلسه امروز، چارچوب اولیه تفاهم‌نامه با دربر گرفتن موضوعاتی چون ساختار، تعاریف، تعهدات، نقاط و پهنه‌های کانون و محدوده جغرافیایی، الزامات و ضرورت‌ها، مشوق‌ها و فعالیت‌های حمایتی و نهایتا تبصره‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نهایتا ظرف مدت یک هفته، منطقه ویژه نظرات خود را به منطقه ویژه استان آذربایجان شرقی برسانند تا در تدوین نسخه نهایی این تفاهم مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −  52  =