ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، مهمترین مولفه دستیابی به توسعه اقتصادی است

شهردار صومعه‌سرا:

شهردار صومعه‌سرا با بیان اینکه بهترین راه پبش‌بینی آینده ساختن آینده است، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان و ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه از مهمترین مولفه‌های دستیابی به توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، حسن آقاجانی شهردار صومعه‌سرا در اولین کنفرانس بین‌المللی حسابداری، مدیریت و نوآوری در کسب و کار با بیان اینکه مدار حرکت و نقشه راه شهرداری صومعه‌سرا، هماهنگی با بخش‌های دولتی و خصوصی، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، مشارکت در فرآیند توسعه و درک واقعیت‌های ملموس اقتصادی است، اظهار کرد: در این راستا شهرداری صومعه‌سرا این کنفرانس را با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت پیشگامان پژوهش‌های نوین برگزار کرده است.

وی افزود: مشارکت ارزشمند و افتخارآمیز اساتید فرهیخته از نقاط مختلف کشور، علاوه بر ارتقاء سطح کیفی کار سبب حضور و توجه بیشتر دانشجویان، اساتید و دست اندرکاران حوزه حسابداری، اقتصادی، مدیریتی و کارآفرینی می‌شود که بالندگی و بلوغ این کنفرانس را در پی خواهد داشت.

آقاجانی خاطرنشان کرد: ترکیب جمعیت جوان کشور و ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی، لزوم رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به مواد خام اولیه، خروج از وضعیت وابستگی اقتصادی تک‌محصولی و روند موجود در جامعه از جمله عواملی می‌باشند که سیاستگذاران و تصمیم‌گیرندگان کلان کشور را به این اندیشه وا می‌دارد که به منابع قابل اتکایی جز مواد اولیه بیاندیشند و بدون شک، این منابع چیزی جز کارآفرینی در سایه بهبود محیط کسب کار نمی‌باشد.

وی با طرح سوالاتی مبنی بر اینکه در آینده، جنگ ملل بر چه و کدام منابع است و وضعیت اقتصادی کشور در دوران پساتحریم چگونه خواهد بود، تصریح کرد: برای مواجهه با مشکلات در آینده باید دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی داشته باشیم که متناسب با مقتضیات محیطی شکل گرفته باشند.

شهردار صومعه‌سرا با بیان اینکه بهترین راه پبش‌بینی آینده ساختن آینده است، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه از مهمترین مولفه‌های دستیابی به توسعه اقتصادی است.

وی بهبود وضعیت فضای کسب و کار را از دیگر مولفه های تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: اگر در یک کشور فضای کسب و کار شرایط مناسبی نداشته باشد، زمینه لازم برای رشد اقتصادی شکل نمی‌گیرد و این در حالیست که برای دستیابی به بهبود کسب و کار باید هم‌پای حمایت از تاسیس و فعالیت شرکت‌های دانش‌ بنیان، فضای مناسبی را برای کسب و کار این شرکت‌ها ایجاد کرد تا امکان نوآوری در تولید محصولات، خدمات و نیز بازاریابی و فروش آنها فراهم شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شاخص رشد علمی، عدد قابل رضایتی را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: تبدیل‌ یافته‌های علمی به تولیدات و تجاری‌سازی علم، موضوعی است که باید بیشتر به آن توجه شود که نیازمند وقت بیشتری است.

شهردار صومعه‌سرا گفت: برگزاری کنفرانس‌ها، فرصت خوبی برای گردآوردن خبرگان و صاحب‌نظران است تا با ارائه و معرفی آخرین تحقیقات خود و به کارگیری یافته‌ها و نتایج آن موجبات برنامه‌ریزی‌هایی را برای رشد و توسعه کشور فراهم آورند.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در این همایش یافته‌های علمی جدید را به دوستداران علم و عمل انتقال دهیم و سعی کنیم در جهت تحقق آرمان‌های کشور عزیزمان ایران، گام‌های محکمی برداریم.

آقاجانی، صومعه‌سرا را شهر فرهیختگان، اندشمندان، شهر نیلوفران آبی و ابریشم خواند و ادامه داد: این شهرستان با توجه به نزدیکی به مرکز استان و دارا بودن تالاب، کوه‌های زیبای تنیان و محصولات کشاورزی و باغی، دارای شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گردشگری، صنایع تبدیلی و صادرات محصولات به کشورهای حاشیه دریای خزر می‌باشد.

شهردار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند فضای مناسبی را برای کسب و کار، اشتغال نیروی کارآمد انسانی در استان و شهرستان فراهم کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8