قیمت برق باید ۳۰ درصد افزایش یابد

رییس سندیکای صنعت برق:

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق گفت: طی 10 سال اخیر قیمت برق افزایش چندانی نداشته، لذا باتوجه به نرخ تورم باید قبمت برق 30 درصد افزایش یابد.

علیرضا کلاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به قیمت فعلی برق اظهار کرد: طی 10 سال اخیر قیمت تمام کالاهای پایه افزایش یافت و این در حالی است که قیمت برق با یک سرعت خیلی پایین و حتی بسیار کمتر از نرخ تورم افزایش یافت.

وی قیمت خالص تمام شده برق را بدون احتساب سوخت 72 تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که متوسط قیمت فروش تنها 52 تومان است.

رئیس سندیکای صنعت برق ادامه داد: ما فقط برای این‌که بتوانیم هزینه‌های تولید را بپردازیم مبلغی معادل 72 تومان را می‌خواهیم و اگر در شرایطی نوسازی شبکه نیز اضافه شود قطعا نیاز به مبلغ بیشتری است.

به گفته کلاهی، براساس برآوردهای انجام شده باید 80 تا 85 تومان در ازای هر کیلووات ساعت از مردم گرفته شود و این به این معناست که قیمت برق باید یک افزایش 30 درصدی را داشته باشد.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با کشورهای خارجی برای جذب سرمایه‌گذاری آنها گفت: طی این مدت هنوز موفق به جذب سرمایه‌گذاران خارجی نشده‌ایم، اما هنوز مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

کلاهی با اشاره به سیاست‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: سیاست ما نیز مانند سیاست دولت است و ما انتظار داریم که آنها در کشور سرمایه‌گذاری کنند و یک نگاهی به صادرات از کشورمان داشته باشند.

به‌گفته وی تاکنون از کشور‌های آلمان، اتریش، چک، ایتالیا برای انجام مذاکره به ما مراجعه کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1